“Nu cred ca putem avea din punct de vedere creativ un an mai bun ca acesta. Si vrem sa-l repetam. Am luat tot ce inseamna premii internationale incepand cu Cannes si terminand cu Portoroz, Eurobest si Effie in Romania. Am avut un an absolut perfect din punctul acesta de vedere”, a declarat pentru wall-street.ro Bogdan Enoiu.

Practic, la jumatatea lui iunie compania B.V. McCann Erickson castiga cinci premii la festivalul local de eficienta in publicitate Effie, dintre care si marele premiu pentru clientul Dedeman. Cateva zile mai tarziu, agentia obtinea pentru campania Noul Rom (client Kandia Dulce) noua premii (intre care doua Grand Prix-uri) la Cannes Lions, cel mai important festival de publicitate din lume, devenind astfel prima agentie din Romania care a castigat marele premiu in cadrul acestui eveniment. Ulterior, in octombrie, a fost aleasa agentia anului la festivalul de publicitate Golden Drum de la Portoroz (Slovenia), iar la sfarsitul lui noiembrie castiga alte trei premii la festivalul Eurobest de la Lisabona

Crestere cu 5-7% a afacerilor in 2011

Insa anul acesta nu a insemnat doar premii castigate, ci si o crestere a businessului, Bogdan Enoiu, estimand o majorare a afacerilor grupului cu circa 5-7% fata de 2010, cand a inregistrat o cifra de afaceri de 50,5 milioane de euro. El a adaugat ca inca nu poate spune care va fi profitul net, dar ca spera sa fie o crestere si in privinta acestui indicator. In 2010, cele patru agentii ale grupului au avut un profit net de aproape doua milioane de euro.

McCann Erickson Romania este format din agentiile B.V. McCann Erickson (creatie si media), Momentum (organizare de evenimente), MRM Parteneri (comunicare digitala si marketing direct) si McCann PR (relatii publice).

Grupul are cateva zeci de clienti, printre cei mai mari numarandu-se Coca-Cola, Vodafone, Heineken si businessul pentru care compania lucreaza in tarile baltice. In acesta regiune grupul colaboreaza cu o companie de telefonie mobila care se numeste Bite, dupa cum spunea in urma cu doua luni, Adrian Botan, director de creatie regional al McCann Erickson pentru Europa Centrala si de Est.

Adrian Botan, McCann Erickson: Imi doresc ca Romania sa devina un fel de Argentina a Europei

Adrian Botan, McCann Erickson: Imi doresc ca Romania sa devina un...

O foarte mare parte din cifra de afaceri a grupului este generata de compania de media Universal McCann, a carui business este integrat in veniturile BV McCann Erickson.

De exemplu, grupul condus de Enoiu gestioneaza conturile de media ale Coca-Cola, Vodafone si Heineken, trei dintre cei mai mari investitori in publicitate de pe piata locala cu bugete de mai multe milioane de euro. De fapt, Universal McCann a recastigat in octombrie contul de media al Vodafone, estimat la peste 10 milioane de euro. Datorita unei licitatii la nivel international, din ianuarie anul trecut si pana in toamna 2011 de bugetul de achizitie de spatiu publicitar al operatorului telecom s-a ocupat OMD Romania.

Principalul obiectiv in 2012: extindere in Europa

Insa Bogdan Enoiu afirma ca Vodafone va avea o pondere mica in cifra de afaceri pentru acest an, in 2011 acesta compensand mai degraba scaderile generate de alti clienti.

Citeste si:

“In 2012 o sa avem o crestere de 10% in privinta cifrei de afaceri si la fel la profit. In 2012, vrem in primul rand sa ne consoliam pozitia de agentie creativa in Europa, sa crestem in zona baltica si in regiune. Avem ambitii mult mai mari. Vrem sa demonstram ca ce s-a intamplat la festivalurile de anul acesta nu a fost o intamplare. Si sa speram ca va fi un an economic mai bun. Macar sa ne stabilizam sau sa nu mai coboram ca industrie. Sa se stabilizeze situatia financiara mondiala daca se poate”, spune Enoiu, unul dintre cei mai experimentati oameni din piata locala de comunicare.

Contextul economic global este unul dintre factorii importanti care ar putea duce in continuare la scaderea industriei locale de publicitate, clientii fiind constienti ca Romania nu are cum sa nu fie afectata de ce se intampla la nivel international, mai spune el.

Pe de alta parte, clientii din strainatate aduc in jur de 20% din cifra de afaceri a grupului. In afara de operatorul telecom Bite, McCann Erickson mai lucreaza pentru Coca-Cola in 23 de tari din regiune.

Cine este Bogdan Enoiu

A absolvit in 1984 Facultatea de Metalurgie din cadrul Universitatii Politehnice Bucuresti, iar primul loc de munca pe care l-a avut a fost cel de inginer la departamentul de fabricatie cutii viteza, din cadrul Dacia.

In 1991 a devenit unul dintre primii antreprenori in industria locala a comunicarii, el lansand atunci agentia de creatie Clip Advertising. In acelasi an obtine si primul contract (Xerox), iar doi ani mai tarziu castiga contul Coca-Cola, cel mai vechi client al grupului care in prezent are afaceri de peste 50 de milioane de euro.

In 1995 agentia a fost afiliata la reteaua McCann Erickson. Un an mai tarziu Interpublic, unul dintre cele mai mari grupuri de comunicare din lume, a intrat in actionariatul McCann Erickson Romania.

In prezent, Enoiu conduce un grup format din 250 de oameni si are o avere estimata la 13-14 milioane de euro, potrivit Forbes Romania.