Internetul aduce cea mai mare crestere
Cea mai mare parte a cresterii va veni din zona accesului la internet, atat prin conexiuni fixe, cat si mobile (rata medie anuala de crestere fiind estimata la 9,3% in termeni nominali), in vreme ce veniturile din publicitate vor inregistra o crestere moderata de 4,8%, rata medie anuala de crestere pana in 2016. In schimb, cheltuielile consumatorilor finali pe produsele media, vor inregistra o evolutie real negativa, potrivit estimarilor PwC, cresterea nominala medie anuala fiind de 1,7%, sub rata estimata a inflatiei.„Este clar ca sectorul de media si divertisment a fost puternic afectat de criza economica globala. Insa, aceasta s-a suprapus cu o criza mai severa si cu implicatii mai profunde pentru sector, acesta suferind o transformare radicala ca urmare a dezvoltarii tehnologiilor digitale. Acestea fac din produsele media marfuri comodizate, fortand totodata companiile din domeniu sa experimenteze noi forme de monetizare a produselor si serviciilor lor”, a declarat John Webster (foto), partener si liderul departamentului de audit din cadrul companiei de consultanta PwC Romania.
A treia cea mai dinamica piata din Europa Centrala si de Est
Desi noile estimari indica o diminuare a ritmului de crestere a industriei media si divertismentului din Romania, piata locala ramane a treia cea mai dinamica din Europa Centrala si de Est, dupa cea a Rusiei (cu un ritm mediu anual de crestere de 10,1%) si a Turciei (9,8%), devansand insa Ungaria (5,1%), Polonia (4,9%) si Republica Ceha (4,8%).A 13-a editie anuala a raportului PwC Global Entertainment and Media Outlook 2012-2016, contine analize amanuntite si date istorice, precum si prognoze privind evolutia cheltuielilor de publicitate, cele pentru achizitia de produse ale industriei media si divertismentului, precum si pentru accesul la internet din 48 de tari din intreaga lume.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: