Casa de moda Dior a fost acuzata de "rasism pe podiumul de moda" de catre un director de casting, pentru ca, in cel mai recent show de moda prezentat la Paris, nu a avut niciun model de culoare, informeaza Daily Mail, citat de Mediafax.
Astfel, daca pana recent, prezentarile de moda ale casei Dior se remarcau si prin multiculturalitatea si diversitatea modelelor, se pare ca in ultimele prezentari avem de-a face cu o schimbare de optica si toate modelele sunt "foarte germanice".

In acest context, James Scully, care se ocupa cu selectia modelelor pentru Tom Ford, Jason Wu, Derek Lam, Stella McCartney, Lanvin si Carolina Herrera, l-a acuzat pe Raf Simons, directorul de creatie al casei Dior, ca a transmis prin aceasta atitudine un mesaj similar cu cel al predecesorului sau John Galliano, concediat de la Dior in februarie 2011, dupa ce a facut o serie de afirmatii cu caracter rasist intr-o cafenea din Paris.

"Castingul de la Dior a fost atat de «alb» incat mi se pare ca a fost deliberat. Am urmarit acel show de moda si m-a plictisit - aproape ca nu m-am putut concentra asupra hainelor din cauza modelelor", a declarat James Scully pentru BuzzFeed.

"S-o fi plans Natalie Portman ca John Galliano este rasist, dar am impresia ca Raf Simons transmite acelasi mesaj. Nu vad unde este diferenta dintre cei doi. Daca as lucra de maine la Dior, ar fi modele de culoare in show-urile lor", a mai spus Scully.

Insa directorul de casting nu s-a oprit aici cu atacurile si a acuzat si alte case de moda celebre - Saint Laurent, Louis Vuitton si Chanel - ca nu ar fi suficient de variate din punct de vedere rasial. "Cu cat mai divers, cu atat mai bine", a spus acesta.

De asemenea, Scully a comentat si la adresa casei Calvin Klein, sesizand ca, prin introducerea unui singur model de culoare in prezentarea sa de moda, a facut un efort minim, un "tokenism", cu scopul de a scapa de gura lumii.

James Scully a fost sustinut in afirmatiile sale si de alti directori de casting. Astfel, John Pfeiffer, care face selectia modelelor pentru Michael Kors, Bottega Veneta, Donna Karan, Diane von Furstenberg si Victoria's Secret, spune, de asemenea, ca diversitatea este extrem de importanta, dar "cand vezi o singura fata de culoare si o singura asiatica intr-un show de moda este clar vorba despre 'tokenism'".

Casa de moda Dior s-a confruntat cu un major scandal rasial in februarie 2011, cand directorul de creatie de atunci, John Galliano, a atras oprobriul opiniei publice dupa ce a facut o serie de afirmatii rasiste intr-o cafenea din Paris.

"Il iubesc pe Hitler!", a strigat Galliano pe cand se afla in cafeneaua La Perle, din Paris. Afirmatia lui a provocat o reactie negativa din partea unei doamne de la o masa alaturata. Iar pentru ca aceasta a incercat sa-l tempereze, creatorul a izbucnit si mai tare: "Oamenii ca tine ar trebui sa fie morti. Mamele voastre, stramosii vostri, toti ar fi trebuit sa fie gazati".

Afirmatiile lui au starnit un adevarat val de reactii negative in presa din toata lumea si in randul unor organizatii pentru apararea drepturilor omului si au dus la inlaturarea sa din functia de director de creatie al casei Dior. Printre cei care si-au exprimat totala dezaprobare in legatura cu afirmatiile lui Galliano a fost si actrita Natalie Portman, care are origini evreiesti.

Sursa foto: http://www.dior.com/couture/

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri