Cele mai importante trenduri in comunicare la nivel global sunt democratizarea marketingului, mutarea publicitatii pe dispositive mobile si multiple si promovarea brandurilor prin povesti si nu reclame, a declarat Veronica Savanciuc, presedintele si CEO-ul Lowe Romania, unul dintre cele mai mari grupuri de comunicare de pe piata locala.

Managerul Lowe Romania a afirmat intr-o conferinta organizata cu implinirea a 20 de ani de la lansarea Plus Advertising, agentie care a pus bazele grupului Lowe, ca in prezent sunt trei mari trenduri la nivel mondial: democratizarea marketingului, advertisingul la purtator si promovarea brandurilor prin povesti si nu prin reclame.

1. Democratizarea marketingului
Web 2.0 a deschis un canal de conversatie despre branduri si in vocea consumatorului, cu audienta globala. Site-uri de review-uri, forumuri dedicate, discutii despre marci pe Facebook, sau posibilitatea de a genera content chiar pe website-ul oficial al marcii, toate afecteaza felul in care un brand este perceput, iar vocea consumatorului primeaza.
Astfel, marketerul nu mai este singurul care pozitioneaza un brand, trebuie sa fie atent la ce se vorbeste despre el, iar pozitionarea unui brand devina una participativa, colectiva.

2. Advertisingul la purtator
Accesul crescut al consumatorilor la tehnologie (internet de mare viteza, dispozitive mobile), ca si faptul ca acum marketingul are unelte prin care invata din ce in mai multe despre consumatorii potentiali (unde se afla, ce fac, ce preferinte au, cum consuma content etc.) muta practic publicitatea din locatii stabile (casa/birou) in locatii mobile sau multiple. Marketerii vor investi din ce in ce mai mult in procesul de invatare despre prospecti, cat si in tehnologii (near field communication, realitate augmentata, smart TV etc.) si practici de marketing in faza de dezvoltare (marketing prin continut, marketing bazat pe geo-localizare real-time marketing etc.).

3. Povesti, nu reclame
Noul format de comunicare numit generic generarea de continut despre brand (native advertising sau brand publishing) se impune in locul advertisingului clasic - un format care nu e intrusiv, care nu face propaganda brandului, ci comunica o pozitionare intr-un mod inteligent, interactiv, care militeaza pentru o cauza sau exploateaza un topic de pe agenda publica.
Care spune o poveste in loc sa transmita un mesaj sec, care exacerbeaza rolul marcii.
Exemplu sunt Red Bull Stratos (zborul stratospheric al lui felix Baumgartner); Coca-Cola 007 Challenge (unlock the 007 in you); Metro trains dumb ways to die (campania premiata la Cannes)

Citeste si:
10 motive pentru a-ti aduce afacerea pe bursa
10 motive pentru care...


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Media & Pub »



Citeste si
Cartierul Obor este promovat pe un ecran urias din Gangnam, Coreea