Investitiile in publicitate sunt estimate sa ajunga in acest an in Romania la circa 295 milioane de euro, aproape de nivelul din 2005, cand au fost de 277 de milioane de euro, potrivit studiului Media Fact Book, realizat de agentia de media Initiative.

Scaderea abrupta a inceput la finalul lui 2008, odata cu criza economica, cand aproape toate companiile si-au redus masiv bugetele de promovare, unele chiar si la jumatate.

Industria de media si publicitate a fost una dintre cele mai lovite pentru ca depinde foarte mult de relansarea consumului, iar clientii sunt inca reticenti in a-si cheltui banii.

Din investitiile in media de aproape 295 milioane de euro anul acesta, cele pentru achizitia de spatiu publicitar pe televiziune inseamna cel mai mult- aproape 183 milioane de euro.

Televiziunea este urmata de internet, mediul OOH (panotaj stradal, reclame in lifturi, toalete, parcari, sali de asteptare).

Barometru EY: Majoritatea...
Citeste si: Suntem pregatiti pentru o criza? Raspunsul EY Romania

Bugetele pentru presa scrisa au scazut cel mai mult in criza, acestea diminuandu-se de patru ori, de la 82 de milioane de euro in 2008 la 19 milioane de euro anul acesta.

Sursa tabel: Initiative Romania

Sergiu Oprescu (ARB): OUG 114...
Citeste si: OUG 114 cheama criza! Ce se mai poate repara?


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Media & Pub »



Citeste si
Consultant: Factorii care au creat criza in 2008, nu se regasesc azi