Ati vazut o revista de specialitate in care apare o pagina cu logo-ul si cateva informatii despre un competitor. Daca acum va doriti sa apareti si Dvs. in aceeasi revista, atunci este bine sa va mai puneti cateva intrebari. Daca ati vazut si un interviu cu un avocat al unei societati competitoare si acum va doriti sa apareti la fel sau sa le ziceti mai bine, atunci iarasi este bine sa va puneti cateva intrebari.

Sa facem pur si simplu precum ceilalti nu este deloc o buna strategie. Fiecare organizatie isi are propria sa personalitate si propriul rol. Pentru ca vorbim despre comunicare, va recomand sa va ganditi si la clientii pe care ii aveti, la felul in care comunicati cu ei, la actualii angajati si la felul in care comunicati la birou.

Strategia de comunicare are ca scop sa defineasca foarte clar ce inseamna comunicarea pentru societatea Dvs. de avocatura. Nu veti gasi informatii sau template-uri pe internet. Strategiile de comunicare care au efecte sunt cele construite dupa un audit, nu cele construite dupa intuitie sau dupa felul in care ati vazut ca se comporta ceilalti din piata locala sau internationala.

Odata ce tineti in mana strategia de comunicare a societatii sau biroului Dvs. de avocatura incepe munca de implementare. Oricate idei ati avea, ele nu reprezinta mare lucru pana in momentul in care le puneti in practica. Entuziasmati-va abia atunci cand ati lucrat macar trei luni si v-ati respectat calendarul de comunicare.

Revin un pic la ideea de machete si sumele pe care va gandeati sa le alocati inainte de a trece prin procesul de realizare a strategiei de comunicare. Sunt sigura ca lucrurile va vor fi mult mai clare si ca bugetul pe care il veti aloca va avea sanse mult mai mari sa fie cheltuit cu cap. Strategia va ajuta sa directionati comunicarea si sa alocati bugetul.

Citeste si:
Principalele tendinte in comunicarea digitala la nivel global
Care sunt principalele...

Beneficiile comunicarii facute profesionist pot varia foarte mult: va puteti propune sa va pastrati colegii pe care ii aveti deja, sa gasiti unii noi, sa va pastrati clientii sau sa va dezvoltati un nou domeniu de practica. Toate sunt posibile prin comunicare interna si externa, prin planificarea in functie de niste pasi foarte clari si masurabili, adica prin strategia de comunicare.

Planuiti pasii pe care ii veti face si luati in calcul timpul pe care vreti sa il alocati unui astfel de demers. Veti fi pus in situatia de a fi parte din acest proces, asa ca rolul pe care il aveti nu este numai acela de client care a dat o comanda de pantofi, apoi asteapta sa primeasca produsul si sa-l poarte. Puneti-va o intrebare legata de cei care v-au facut strategia de comunicare daca lucrurile se intampla astfel. Nici un comunicator nu ascunde idei marete si solutii in buzunare. Le veti descoperi impreuna in timp ce veti parcurge pasii de lucru pe care va recomand sa ii cunoasteti macar in mare inca de cand incepeti sa lucrati impreuna.

Ioana Prandurel este consultant independent de branding, marketing si comunicare. Are o experienta profesionala de doisprezece ani, iar in ultimii cinci ani s-a dedicat nisei reprezentate de piata serviciilor juridice. Lucreaza impreuna cu o echipa de creativi implicati si organizati si isi dezvolta propriul birou de servicii business to business.

Citeste si:
A fost lansata platforma Onco-plan.ro, pentru pacientii cu cancer
A fost lansata platforma...

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Media & Pub »




Ascultă primul podcast de FinTech și digital banking din piață.

Citeste si