Dupa cinci ani de declin, piata de media va reintra pe crestere

Dupa cinci ani de declin, piata de media va reintra pe crestere

Piata locala de publicitate va creste cu 2.8% pana la finalul anului 2014, evolutie datorata in principal expansiunii mediului digital (+12%), potrivit estimarilor agentiei Zenith Romania.

Se asteapta ca pana la sfarsitul acestui an, totalul investitiilor din media sa ajunga la suma de 394 milioane de dolari. Mobile-ul devine segmentul de publicitate cu cel mai mare progres. Publicitatea pe dispozitivele mobile (incluzand display, classified, search si in-app ads livrate pe smartphone-uri si tablete) este de departe segmentul cu cea mai rapida evolutie, sustinuta atat de cresterea penetrarii acestor dispozitive si dinamica lor tehnologica , cat si de introducerea unor noi formate, ce le permit clientilor de publicitate sa angajeze utilizatorii in mod creativ.

Cu toate ca inregistreaza cea mai mare crestere (+30%), segmentul mobile atinge o pondere in continuare redusa (5% din totalul investitiilor digitale). “Preconizam ca la sfarsitul anului viitor va ajunge la 6 - 6.5% din publicitatea online, pe masura ce dispozitivele mobile vor prolifera si se vor diversifica. TV-ul ramane mediul care atrage cea mai mare parte a investitiilor in publicitate (64%), urmat de digital cu 14% si outdoor cu 10%”, conform Zenith.

La nivel de macro categorii, Produsele Alimentare (16%), Medicamentele & Produsele pentru sanatate (14%), FMCG - non alimentare (12%) si Retail-ul (10.1%)acopera jumatate din totalul investitiilor media.

La nivel global, digitalul contribuie la cresterea cu 5 - 6% a consumului de publicitate Dezvoltarea accelarata a tehnicii digitale va ridica piata globala de publicitate cu 5.3% in 2014, de la 3.9% in 2013. Investitiile media la nivel global vor atinge 523 miliarde de dolari in cursul acestui an.

Publicitatea online este mediul cu cea mai rapida evolutie (+ 17.1% in acest an). Noua tehnologie aduce o imbunatatire a mai multor arii din sfera publicitatii online. Formate de publicitate imbunatatite fac display-ul mult mai atragator si interactiv pentru consumator. In acelasi timp, programmatic buying-ul evolueaza spre targetarea mai sofisticata si mai eficienta a audientei.
Zenith estimeaza ca display-ul va continua sa creasca si in urmatorii doi ani, cu o rata anuala chiar mai mare decat cea inregistrata pana in 2013 (15.8% intre 2014 si 2016 fata de 12.3% intre 2010 si 2013).

Personalizate pentru tine