Companiile trebuie sa comunice in criza, chiar daca nu ofera foarte multe informatii, pentru ca altfel apar zvonuri si presupuneri false care pot dauna foarte mult organizatiei, a declarat Laetitia Gruwel, expert Edelman, una dintre cele mai mari companii de relatii publice la nivel mondial, intr-un workshop organizat la Bucuresti de Links Associates, companie afiliata Edelman.

Gruwel este fosta jurnalista, cu o experienta de peste 20 de ani in managementul crizei, de-a lungul anilor lucrand pentru clienti din farma, domeniul alimentar, retail si industria jocurilor de noroc.

Sfaturi pentru companii:

1. Managementul se contreaza pe media, dar nu uitati niciodata de angajati. Si ei citesc presa, iar ei au propria versiune a lucrurilor care se intampla in companie.

2. Rechemarile de produse arata ca o companie este de incredere. Companiile ar trebui sa gandeasca in genul “OK, nu este bun produsul, dar recunoastem asta si il rechemam”. La inceput, companiile faceau acest lucru la presiunea autoritatilor, dar acum o fac de la sine. Atunci rechemarile reprezentau crize mari pentru companii, dar acum jurnalistii nu le mai acorda multa atentie. Acum sunt parte din business, au devenit doar o procedura, nu mai sunt o criza.

Citeste si:
De ce munca de acasă pe termen lung poate fi un pariu riscant
De ce munca de acasă pe...

3. Intr-o criza intrebati oamenii din companie ce se poate intampla in cel mai rau caz.

4. Gasiti modalitati creative de a comunica lucrurile astfel incat sa respectati si restrictiile impuse de cei din departamentul juridic. Respectati faptele, dar fiti creativi in comunicare.

5. Daca nu spuneti nimic va veti crea propria criza. Pentru ca vor aparea zvonuri si, de cele mai multe ori,acestea sunt neadevarate, iar compania va avea o imagine distorsionata.

6. Creati-va un manual de criza. Scrieti cine si ce responsabilitati are, scrieti e-mailurile si telefoanele de care aveti nevoie.
Pregatiti-va, pregatiti-va, pregatiti-va! Crizele nu sunt mereu neaste ptate. De aceea trebuie sa fiti pregatiti.

Citeste si:
Mugur Isărescu: BNR a luat măsuri decisive pentru atenuarea crizei...
Mugur Isărescu: BNR a luat...

7. In criza fenomele se succed foarte rapid, mai ales din cauza presei. Jurnalistii mereu gasesc un unghi de abordare nou al crizei. Daca ii rogi ceva pe jurnalisti, ei nu fac ce le ceri. De aceea este bine sa o relatie buna cu jurnalistii. De multe ori „off the record” nu exista. Poti sa ii spui unui jurnalist: “Aceste lucruri sunt de background, ar fi dragut sa le publici”, dar asteapta-te mereu ca ceea ce ai povestit sa fie publicat.

8. Acum nu mai este vorba doar despre presa, ci despre Facebook, Twitter, despre aplicatii de stiri. Trebuie sa aveti relatii bune cu jurnalistii care se ocupa de continutul acestor aplicatii.

9. In criza de multe ori se iau decizii pe termen scurt. Fiti foarte atenti la care vor fi consecintele pe termen lung ale deciziilor luate in criza.

10. Faceti declaratii, chiar daca nu spuneti nimic. Nu spuneti “No comment”, asta inseamna ca nu va asumati responsabilitatea. Puteti spune ceva in genul “O ancheta este in desfasurare, vom reveni cu amanunte”.

Citeste si:
Liderii UE vor echipa de PR pentru Kiev in lupta dezinformarea rusa
Liderii europeni vor sa PR...

11. Un factor crucial in criza este timpul. Cumparati-va timp. Atunci cand jurnalistii va intreaba detalii pe care nu le aveti, puteti spune ceva in genul <<O ancheta este in desfasurare>>.

12. In unele cazuri responsabilitatea este impartita la nivel national, dar si international. Am vazut cazuri in care reprezentantii companiei la nivel national au facut cum au crezut, fara sa obtina aprobari, iar cei de la sediu au fost foarte nervosi. Insa, in final, s-a dovedit ca au facut ce trebuia.

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:

Setari Cookie-uri