Cum scot bani Pepsi si Coca-Cola din cel mai tare truc de marketing al secolului

Consumatorii au o noua mentalitate care ajuta companii precum Coca-Cola si Pepsi sa obtina profit de pe urma celui mai tare truc de marketing al secolului: produsele ”sanatoase”, scrie Business Insider.

Majoritatea consumatorilor incearca sa traiasca mai sanatos, iar companiile din industria bunurilor de larg consum nu pot ignora aceasta tendinta. Mai mult, ele fac profituri generoase de pe urma acestor produse ”sanatoase”. Exista o relatie complicata intre brandurile pe care le cumparam si modul in care vrei sa fim vazuti de catre ceilalti. In ultima perioada problema identitatii este strans legata de sanatate. Uneori insa acest lucru are o tenta negativa. De exemplu, in 2013, 42% dintre consumatori sustineau ca nu s-ar simti confortabil daca ar fi surprinsi mancand la McDonald’s. Noua tendinta este de a te afisa ca un consumator de produse sanatoase. Iar industria de bauturi racoritoare este pregatita sa scoata profit din dorinta americanilor de a fi vazuti ca o natiune ”sanatoasa”.

Astfel, giganti precum Coca-Cola si Pepsi investesc masiv in branduri de apa imbuteliata, o industrie estimata la 13 miliarde de dolari. Cum a crescut aceasta piata? Raspunsul sta in ceea ce spune despre consumator achizitionarea unei sticle de apa.

”De exemplu, Perrier a devenit un simbol. Cand tii in mana o sticla de Perrier spune ceva despre tine, spune ca esti sofisticat, ca intelegi ce se intampla in lume. Asta a facut din acest brand o campanie publicitara de succes”, explica Michael Bellas, presedinte al Beverage Marketing Corporation.

In prezent, a consuma apa imbuteliata conduce catre ideea de sanatate si bunastare, simboluri subliniate de Evian, brand care si-a dublat vanzarile globale in perioada 1990-2000 de la 50 de miliarde de litri la 100 de miliarde anual. Exemplul Evian este preluat acum de catre Coca-Cola si PepsiCo, care incearca sa transpuna acest mesaj in brandurile lor de apa Dasani si Aquafina.

Citeste si:
Apa Calipso, crestere a vanzarilor cu 25% in primul trimestru
Apa Calipso, crestere a...

”Am investit substantial in cercetare si dezvoltare ceea ce ne-a permis sa lansam mai multe produse. Nu toate promoveaza ideea de sanatate, insa aceasta este directia spre care dorim sa ne indreptam”, a declarat Al Carey, CEO PepsiCo Americas.

Cu toate acestea, apa imbuteliata nu ar trebui privita drept o alternativa la bauturile racoritoare carbogazoase, ci mai degraba ca o varianta fata de apa de la robinet. Pepsi si Coca-Cola par sa fi gasit consumatorii care vor sa comunice exact aceasta imagine. Astfel, vanzarile de apa ale celor doua companii au crescut in 2014 de la 7% la 9%. Spre comparatie, volumele Coca-Cola si Pepsi au scazut cu 3% in aceeasi perioada.

Pepsi va lansa Aquafina pe piata apelor cu arome, brandul fiind principalul sponsor al festivalului de moda de la New York. La randul sau, Coca-Cola si-a asociat imaginea brandului de apa Smartwater cu cea a actritei Jennifer Aniston. Atunci cand vand apa imbuteliata, producatorii vand de fapt o imagine despre sanatate si grija pentru sine. Iar consumatorii par incantati sa plateasca pentru asta.

In Romania consumul de apa imbuteliata era in 2014 de 72 de litri per capita, potrivit datelor European Federation of Bottled Waters. In clasamentul celor mai mari consumatori de apa imbuteliata din Europa se afla Italia, Germania, Portugalia, Ungaria si Belgia.

Citeste si:
Lăcătuș, PepsiCo: Lumea s-a schimbat mult, la fel și obiceiurile de...
Adrian Lăcătuș, despre...

Sursa foto: Halfpoint/Shutterstock
Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Comunicate de presă

Vrei ca informatia ta sa ajunga la publicul tau tinta? Publica un comunicat de presa →


Setari Cookie-uri