Insa intrebarea care ma preocupa : Sunt liderii de organizatii dispusi, intr-adevar, sa faca tot ce trebuie pentru a-si proteja imaginea ?

Aceasta intrebare imi aminteste de o poza celebra, ce circula pe retelele de socializare in care un grup mare este intrebat “Cine vrea schimbare ?” Si toata lumea ridica mana... Urmatoarea intrebare este “Cine vrea sa se schimbe?” Si toata lumea lasa mana jos.

Cam asa este si cu imaginea si perceptia pozitiva. Toata lumea o doreste, prea putini imi par dispusi sa faca tot ce trebuie pentru a le obtine sau proteja.
De ce spun asta ? Deoarece, desi orice poate fi interpretat ( si de obicei negativ ), oamenii par nu a analiza actiunile din punct de vedere PR.

In urma cu doar cateva zile, un mare lant de magazine din domeniul modei s-a lovit de o criza de imagine in toata puterea cuvantului. Ce s-a intamplat de fapt ? O actiune de marketing a fost considerata rasista. Totul a pornit pe internet, care a devenit cel mai mare dusman al reputatiei, prin comentarii pe Facebook. Dar nu s-a terminat aici. Au urmat o serie de manifestari in fata magazinelor, evidentiate de mass media.

Octavian Badescu, de la...
Citeste si: Care sunt pariurile antreprenorului Octavian Badescu in real-estate

Dar totusi ce s-a intamplat ? Pai nimic special. Un grup de oameni au interpretat ceva, prin filtrul lor de intelegere. Acest aspect, combinat cu o serie de emotii au condus la o situatie deloc favorabila.

Nu trebuie sa uitam ca oamenii sunt guvernati de instincte si emotii. PR-ul, ca si stiinta sociala, gestioneaza direct aceste instincte si emotii. Sa nu uitam ca omul este 90% fiinta irationala. Si sa nu uitam ca suntem animale sociale. Mai mult decat atat, Edward Bernays ( cel care a creat meseria de consilier in relatii publice ) spunea un lucru extrem de interesant : cu cat o persoana stie mai putine lucruri despre un domeniu, cu atat isi va forma o opinie concreta pe care o va sustine cu vehementa.

Asta inseamna ca analizam, din punctul nostru de vedere. Concluzionam, din punctul nostru de vedere. Si daca acele concluzii se mai incadreaza si intr-un context sensibil sau daca mai sunt sustinute de oameni pe care ii apreciem sau daca ating anumite emotii, ele pot deveni potentiale pericole pentru imaginea noastra.

Putem invata ceva de aici ? Normal.. putem analiza cu atentie toate actiunile noastre si ale companiei pe care o reprezentam din punct de vedere PR. Si aici ma refer la absolut tot : actiuni, proceduri, elemente de marketing sau vanzari, vestimentatie, metode de comunicare sau relationare. Si lista poate continua. Pentru ca orice poate fi interpretat si imaginea noastra este influentata, direct, de actiunile si cuvintele noastre.

Premier Capital, partener de...
Citeste si: Premier Capital, venituri de 263 de milioane de euro in 2017

Mai mult decat atat, putem acorda o atentie sporita relatiei dintre noi si publicul nostru. Putem iesi in fata si putem comunica autentic. Putem construi o relatie bazata pe valori si principii comune, relatie ce va cantari enorm in momentul in care lucrurile se vor indrepta catre o directie negativa.

Lipsa acestei relatii, lipsa acestei interactiuni nu va face altceva decat sa ridice semne de intrebare. Ar fi doar un alt lucru ce poate fi interpretat....

Sursa foto: everydayplus / Shutterstock