Piata de media din Romania a crescut in 2019 cu 7%, iar in 2020 se va majora cu 5,5%, potrivit datelor actualizate ale raportului Media Fact Book ale agentiei Iniative. Astfel, piata de media din Romania este asteptata sa atinga valoarea de 514 milioane de euro anul acesta, dupa ce in 2019 a inregistrat 487 milioane de euro.

„Ne asteptam ca, la finalul anului 2020, piata de media sa depaseasca pragul de 500 milioane de euro, pentru prima data post-2008, cand a fost inregistrata o valoare istorica. Cheltuielile urmeaza evolutia consumului de media in tranzitia sa pe termen lung catre un peisaj digital-centric, on-demand, iar rata de crestere se tempereaza pe masura ce economia Romaniei incetineste ritmul, cheltuielile de media fiind reajustate in consecinta“, spune Alexandra Olteanu, Managing Director Initiative.

In 2019, investitiile in publicitatea TV au cunoscut o evolutie pozitiva, ajungand la 5% comparativ cu 2018, pana la valoarea de 315 milioane de euro. Cea mai mare rata de crestere a inregistrat-o piata de digital, ajungand la 99,1 milioane de euro, cu un salt de 17% vs. 2018. De asemenea, a fost un an bun si pentru piata de OOH, care ajunge la un estimat de 32,2 milioane de euro in 2019, cu 5% mai mult decat in 2018.

Piata de radio si-a continuat trendul ascendent si in anul trecut, cu o crestere estimata la 10%, atingand valoarea de 28,3 milioane de euro.
Pentru 2020, agentia Initiative estimeaza noi cresteri pentru TV (+2,5%, pana la 323 milioane de euro), online (+16%, pana la 114.5 milioane de euro), radio (+8%, pana la 30.6 milioane de euro) si OOH (+5%, pana la 33.8 milioane de euro).

La nivel global, potrivit estimarilor MAGNA, companie din grupul IPG MediaBrands din care face parte si Initiative, se arata ca investitiile nete in publicitate au crescut in 2019 cu 5,2% si se vor majora cu 5,7% in 2020, ajungand la 595 miliarde de dolari. Piata globala de TV a fost intr-o usoara scadere (-4%) in 2019, inregistrand 173 miliarde de dolari, apropiindu-se de cel mai slab an ca performanta (2009), cauzat de scaderea accelerata a rating-ului si de lipsa evenimentelor mari generatoare de audienta.

In 2019, online-ul continua sa domine piata de media globala, atingand cote record din total piata, pana la 51.5% cu o valoare de 306 miliarde de dolari. Social media inregistreaza cea mai

rapida crestere din online +25%, peste cifrele generate de video digital (23%) sau search (14%). Search-ul ramane numarul 1 in digital, fiind formatul care inregistreaza 144 miliarde de dolari si 47% din bugetele totale din online.

Citeste si:
Telekom: Pentru prima oara in 4 ani, EBITDA in crestere de la an la an
Telekom: Pentru prima oara in...

Piata de OOH a inregistrat cresteri semnificative la nivel global (+6.1%), ajungand la cifre record (37 miliarde de dolari), datorate segmentului de OOH digital care a avut o crestere de 20%. MAGNA preconizeaza ca evenimentele ciclice din anul 2020 (alegerile din U.S., Olimpiada de vara si Campionatul European de Fotbal) vor compensa prin aportul suplimentar de bugete, deficitul creat in piata de publicitate de incetinirea cresterii economice la nivel global.

Media Fact Book este singurul raport de analiza a pietei romanesti de media si publicitate, ghid editat anual de agentia Initiative, incepand din 1997. Studiul integral si informatiile actualizate poate fi vizualizate si descarcate in forma digitala la www.mediafactbook.ro.

Initiative este una din cele mai mari retele independente de media din lume, asigurand servicii specializate de planificare si cumparare de media, de strategie, consultanta de media si new media. Initiative este membra a Interpublic Group of Companies si este afiliata retelei internationale Initiative Worldwide. In Romania, Initiative este membra a grupului de companii din care mai fac parte agentiile MullenLowe, Golin, Profero, Medic One si BPN.

Citeste si:
YouTube a obtinut venituri din publicitate de 15 MLD. dolari in 2019
YouTube a obtinut venituri...


Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Comunicate de presă

Vrei ca informatia ta sa ajunga la publicul tau tinta? Publica un comunicat de presa →


Citește și
Olteanu, Initiative: Tinerii folosesc telefonul de 400 de ori pe zi
Setari Cookie-uri