Funcționalitatea MMS (mesaje multimedia) va fi eliminată de la 15 februarie 2023 pentru abonații Vodafone România. Puțini o mai foloseau însă, WhatsApp sau Facebook Messenger fiind mult mai eficiente.

”Ca urmare a utilizarii reduse a functionalitatii MMS, facilitatile oferite fiind accesibile si mai usor de folosit pe alte aplicatii, aceasta va fi dezactivata incepand cu 15.02.2023. Echipa Vodafone”, este mesajul primit de abonații Vodafone România pe 9 ianuarie.

MMS este tehnologia care permite transmiterea de mesaje multimedia (imagini, audio,video) prin intermediul WAP (Wireless Application Protocol) in cadrul unei reţele de telefonie mobilă. A fost introdusă pentru prima dată acum peste 20 de ani și inițial astfel de mesaje erau destul de costisitoare – pentru ca acum să fie oferite în general gratuit de operatorii de telefonie.

Potrivit site-ului Vodafone, funcționalitatea MMS le permite abonaților trimiterea și primirea mesajelor de până la 300 kb (imagini și fișiere audio), iar traficul de date se tarifează la deschiderea unei sesiuni. Prețul unui MMS către alte rețele naționale era de 0,18 euro, iar către rețele internaționale, de 0,42 euro - dacă nu le aveați deja incluse în abonament. Exista și o extraopțiune - 20 MMS la 2,38 € (TVA inclus).

MMS funcționează diferit față de SMS. Principala diferență este că MMS permite utilizatorilor să transmită text, imagini, clipuri video, fișiere audio etc., simultan sau separat. De asemenea, într-un MMS, în loc de limita de 160 de caractere, utilizatorul poate trimite până la 1.000 de caractere. În ultimii ani, însă, MMS-urile au fost înlocuite de serviciile de mesagerie ale WhatsApp sau Facebook, gratuite, mai simplu de folosit și mai eficiente.

Sursa foto: Dragos Asaftei / Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri