Producatorul american de racoritoare PepsiCo, care pana in prezent crea spoturi publicitare scumpe in care participau celebritati ale momentului, va face prima investitie masiva intr-o campanie online, scrie Financial Times.
Campania in valoare de 20 milioane dolari va implica propriul site si o prezenta masiva pe Facebook, iar PepsiCo considera ca o apropiere mai interactiva va rezona cu utilizatorii site-urilor de retele sociale.

Decizia PepsiCo subliniaza o schimbare printre companiile ce fac reclama produselor de larg consum, care de-a lungul timpului au investit mai putin in marketing-ul online.

Oferind marcilor o conexiune directa prin intermediul paginilor web si a aplicatiilor, Facebook a declarat ca poate dezvolta relatii intre brand-uri si consumatori, iar reclamele de tip banner si cele asimilate cautarilor online sunt formele dominante de publicitate.

Un numar mare de companii printre care Budweiser si Coca-Cola, folosesc Facebook ca o platforma pentru campaniile speciale ale unor evenimente cum ar fi Super Bowl si Cupa Mondiala de Fotbal.

Unii analistii estimeaza ca Facebook si-ar putea mari veniturile de publicitate la peste un miliard de dolari in acest an.

"Etapa de experimentare s-a incheiat. Companiile si publicitarii se simt mult mai confortabil alaturi de Facebook ca instrument principal al strategiei lor", a declarat Mike Murphy. Agentiile au declarat ca Facebook lucreaza mai bine decat a facut-o Google la acest punct al dezvoltarii. Totusi multi executivi ai unor companii de publicitate au acuzat Facebook de aroganta si inflexibilitate.

"Nu este foarte usor sa lucrezi cu acestia", a declarat un executiv al unei importante agentii de publicitate. "Acestia sunt prea obositi si se axeaza pe cresterea afacerii, nu pe profit", a adaugat acesta.

Facebook mai colaboreaza cu Nielsen, care masoara eficienta publicitatii in televiziunile americane pentru a controla valoarea acestora. Nielsen a declarat ca cererea pentru publicitate este foarte mare pe site-ul Facebook.


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri