9 Martie 2011

Fa-ti temele inainte de listarea la bursa

Primesc cel putin cateva telefoane zilnic de la clienti mei. Iar acestia suna pentru ca au nevoie de capital si nicidecum pentru ca ar vrea sa ma invite la ski sau la petrecerea zilei lor de nastere. Si totusi, unii clienti au dificultati in a intelege ca piata de capital, oriunde in lume, are regulile ei.

Acest articol are rolul de a face putina lumina pentru aceia dintre dvs. care intr-o buna zi vor cocheta cu ideea de a-si lista propria companie la bursa. Listarea la bursa este cunoscuta, in limba engleza, sub termenul de IPO – “Initial Public Offering”.

Atunci cand listezi o companie la bursa audienta ta o constituie mai degraba investitorii institutionali (“institutionals”) si mai putin investitorii individuali (“retail investors”). Cei institutionali conteaza mai mult deoarece vehiculeaza sume importante, pentru ca au mai multa experienta si pentru ca sunt usor de identificat.

Citeste articolul integral pe blogul Jurnal de Investitii.



Citeste si