3 August 2011
Top 10 reclamatii ale consumatorilor
Consumul reprezinta motorul economiei, insa relansarea acestuia reprezinta mediul propice pentru escroci, produse si servicii de calitate indoielnica. Desi topul este reprezentativ pentru SUA, frauda este sport national si pe plaiurile mioritice.
1. Livrari la domiciliu
Un exemplu, il reprezinta desele plangeri din Statele Unite cu privire la agentii de vanzari care comercializeaza aspiratoare. Acestia refuza sa paraseasca domiciliul clientului, vand produse utilizate ca noi, praduiesc persoanele in varsta si distrug covoare in timpul demonstratiilor la domiciliu.
In total, agentiile de protectie a consumatorilor din SUA au primit peste 252.000 plangeri anul trecut si au restituit mai mult de 208 milioane dolari cetatenilor americani.
2. Frauda
O persoana din Ohio a raportat ca a fost incantat atunci cand a cineva l-a sunat sa-i spun ca ar fi castigat 850.000 dolari intr-o tombola. Tot ce trebuia sa faca pentru a revendica premiul a fost sa transfere 22 de dolari catre cineva in Jamaica pentru a achita taxele aferente castigului.
Dupa ce a transferat banii, i-au solicitat alti 650 dolari. Acest lucru s-a intamplat dupa ce reclamamantul a descoperit ca persoana care il sunase initial nu era de la firma cu tombola, asa cum sustinea, iar el nu era intr-adevar un castigator.
3. Proprietari / Chiriasi
Litigiile privind depozitele, chiriile si evacuarile ilegale au fost printre cele mai citate probleme, scrie CNN Money. Intr-un caz, s-a constatat faptul ca un proprietar desi colecta chiria de la chiriasi, niciodata nu achita ipoteca aferenta constructiei sau intretinerea.
4. Bunuri de uz casnic
De asemenea, alte plangeri au vizat lipsa calitatii produselor livrate de companiile producatoare de bunuri casnice sau esecul livrarii. De exemplu, la doua societati din New York le-au fost retrase licentele, dupa vanzarea unor saltele de calitate proasta.
5. Tranzatii online
Una dintre escrocheriile pe Internet pe care consumatori le-au semnalat a fost cea a unei companii din San Francisco, ce avea in vanzare ceasuri "high-end" cu preturi variind de la 15.000 dolari la 30.000 dolari.
Din nefericire, ceasurile s-au dovedit a fi deja utilizate, zgariate sau contrafacute.
Citeste in continuare pe CNN Money si despre utilitati, constructori, banci si automobile.