29 Ianuarie 2015

Cum te fac supermarketurile sa cheltuiesti mai mult decat e nevoie



V-ati gandit vreodata cum reuseste un supermarket sau un hipermarket sa mentina preturile reduse, mai ales in comparatie cu magazinele de la “coltul blocului”? Explicatia adaosului comercial relativ scazut este simpla: cantitatile imense de produse si bani care sunt rulate zilnic in acestea. Totusi, scopul unui supermarket ramane acela de a face profit… cat mai mult, iar pentru a reusi acest lucru si pentru a compensa preturile relativ scazute acestea apeleaza la o serie de strategii menita sa scoata mai multi bani din buzunarul clientilor.

Fructele si celelalte produse de la intrare - "vitrina" supermarketului

Ati intrat vreodata intr-un magazin unde la intrare sa fie expusa pasta de dinti, hartie igienica sau peste? Intrarea intr-un supermaket este precum vitrina unui magazin de haine. Magazinele nu vor ca primul lucru pe care un client il vede sa fie ceva anost. Multe supermarketuri si hipermarketuri aleg ca intrarea sa se faca in zona cu fructe, unde culoarea si mirosul intens al acestora “intampina” clientii. Vinurile sau dulciurile frumos impachetate sunt de asemenea adesea expuse la intrarea magazinelor pentru a le face o impresie buna vizitatorilor, cel putin din punct de vedere estetic.

Ca lectura suplimentara, va recomandam si doua carti despre motivele pentru care cumparam si strategiile retailerilor: Buyology si Brandwashed de Martin Lindstorm.


Foto front: Mediafax


Muzica in supermarket

Ati observat ca muzica din supermarketuri este de obicei calma si lenta? Ati intrat vreodata intr-un supermaket in care sa se auda rock, sau muzica “intensa”, de club? Cel mai probabil, nu! Magazinele nu vor ca vizitatorii sa se grabeasca printre rafturi, impulsionati de sunetele din difuzoare.

Foto: Shutterstock / music shopping


Cheltuiesti mai mult cand iti este foame

Cand va este foame in general este bine sa evitati cumparaturile. Motivul este simplu: involuntar veti arunca in cos cea mai multe alimente decat aveti de fapt nevoie. Supermarketurile stiu asta si au gasit metoda prin care pot provoca foamea: mirosul de mancare proaspat gatita - fie ca vorbim de produse de patiserie sau de o rotiserie unde puteti gasi totul de la un pui proaspat rotisat, pana la pizza.

Foto: Shutterstock / marinated meat


Standuri cu produse de care "te impiedici"

In timpul unei runde de cumparaturi este aproape imposibil ca macar o data sa nu va fi “impiedicat” de un stand plasat in mijlocul culoarului, aparent fara nicio noima. Respectivele rafturi au efectiv rolul de obstacole care sa ii faca pe clienti sa se opreasca si sa priveasca in jurul lor, involuntar acestia observand si produsele expuse - in general unele cu adaos comercial mare.

Foto: Shutterstock / Shopping


Produsele cu adaos comercial scazut

Magazinele prefera sa practice un adaos comercial scazut pentru anumite produse, sau, in cazuri rare, chiar sa isi asume pierderi in cazul acestora. Retailerii fac acest lucru daca sunt siguri ca astfel isi vor fideliza o categorie de clienti care vor cheltui in schimb bani si pe alte produse vandute cu un adaos comercial foarte mare.

Foto: Shutterstock / supermarket




Citeste si