Astfel, cheltuielile cu alimentatia sunt considerate foarte importante de catre 83% dintre reprezentantii Generatiei X, 81% dintre Millennials, 81% din Generatia Z si 79% dintre Baby Boomers. Iar cheltuielile cu locuinta sunt importante pentru 80% dintre Millennials si Generatia Z, 76% din Generatia X si 72% dintre Baby Boomers.

In schimb, apar diferente mai mari in cazul altor categorii de produse si servicii. Spre exemplu, tinerii din Generatia Z si Millennials acorda o importanta mai mare cumparaturilor de imbracaminte, incaltaminte si produse de ingrijire personala fata de celelalte generatii (64% vs. 54% dintre Baby Boomers si 53% din Gen X). Cheltuielile pentru cresterea copiilor sunt mult mai importante in cazul Generatiei X (62% vs. 48% Millennials si Gen Z, 35% Baby Boomers). De asemenea, activitatile de relaxare sau dezvoltare personala sunt mai importante pentru Millennials si Gen Z (46%) decat pentru Gen X (41%) sau Baby Boomers (35%). Tot tinerii sunt cei care acorda o mai mare importanta donatiilor si actiunilor de caritate (22% Millennials si Gen Z vs. 17% Gen X si 16% Baby Boomers).

In fiecare luna, cei mai multi bani se duc pe mancare (753 lei) si pe cheltuielile legate de locuinta (680 lei), categorii care fac parte din cheltuielile lunare ale tuturor romanilor. Cei care au credite sau datorii aloca pentru acestea un buget mediu lunar de 734 lei. De asemenea, un parinte cheltuieste, in medie, 398 lei lunar pentru cresterea copilului. Portofelul romanilor se goleste si pentru imbracaminte / incaltaminte si ingrijire personala (285 lei, luand in considerare doar consumatorii care cheltuiesc bani lunar pentru aceasta categorie de produse si servicii), economii / asigurari facultative (239 lei), transport personal / public (203 lei), investitii (161 lei), relaxare si dezvoltare personala (158 lei), animale de companie (112 lei) si donatii / caritate (44 lei).

Ce influenta au aspectele din...
Citeste si: Ce influenta au social media asupra deciziei de cumparare

Potrivit studiului, cei mai economi sunt Baby Boomers, 54% dintre acestia reusind sa puna deoparte bani lunar, fata de 49% din Gen Z, 45% dintre Millennials si 43% din Gen X. Totusi, luand in considerare sumele de bani economisite, Gen X conduce cu 459 lei / luna in comparatie cu Baby Boomers (409 lei / luna), Millennials (350 lei / luna) si Gen Z (312 lei / luna).

La polul opus, Millennials se incadreaza cu cea mai mare dificultate in bugetul lunar, 28% dintre ei recunoscand ca il depasesc, fata de 21% din Gen Z, 20% din Gen X si 19% dintre Baby Boomers. Generatia X este pe primul loc nu doar la cele mai mari sume economisite, ci si la cele mai mari sume imprumutate. Astfel, reprezentantii Generatiei X care nu se incadreaza in bugetul lunar il depasesc, in medie, cu 457 lei / luna, fata de Millennials - 419 lei / luna, Gen Z – 364 lei / luna, Baby Boomers – 305 lei / luna.

Studiul a fost realizat de compania iSense Solutions in exclusivitate pentru Golin si a inclus un esantion de 500 de respondenti, utilizatori de internet din mediul urban, cu varsta 18-65 de ani. Datele au fost culese online prin intermediul Panelului ResearchRomania.ro, in luna aprilie 2018, si sunt reprezentative la nivel urban. Rezultatele studiului au un grad de eroare de +/- 4,38%, la un nivel de incredere de 95%.

„Intr-o piata in care exista simultan patru generatii active de consumatori, este absolut necesar sa intelegem ce ii apropie si ce ii diferentiaza, ce cheltuieli sunt importante pentru ei si unde isi consuma acestia bugetele. Asa ca am aruncat un ochi pe lista de cumparaturi si in portofelul fiecarei generatii. Ca in cazul tuturor studiilor Bold by Lowe Group, am obtinut insight-uri extrem de valoroase pentru a construi campanii de comunicare relevante, creative si eficiente, care sa porneasca de la consumator, de la nevoile lui si tendintele de consum, si sa aiba impact si rezultate in business-ul companiilor si brandurilor”, spune Irina Roncea, Deputy Managing Director, Golin.

INS: 3 din 5 gospodarii din...
Citeste si: 3 din 5 gospodarii au nevoie de 2.000 lei pentru cheltuieli curente

Studiul a vizat utilizatorii de internet din mediul urban clasificati in 4 generatii distincte: Baby Boomers (55-65 ani)1, cu un buget mediu personal pe luna de 2.407 lei2, Generatia X (39-54 ani)3 – cu un buget de 2.759 lei, Millennials (24-38 ani)4 – 2.305 lei si Generatia Z (18-23 ani)5 – 914 lei.

„Dincolo de alocarea diferita a resurselor pentru cumparaturi, ne-am orientat atentia si asupra sumelor cheltuite de fiecare generatie pentru activitati ce tin de timp liber si de dezvoltarea personala. Este incurajator sa aflam ca tinerii sunt din ce in ce mai preocupati de acest aspect, aproape jumatate dintre cei din Generatia Z si Millennials considera importante aceste cheltuieli versus 41% dintre cei din Generatia X si doar o treime dintre Baby Boomers”, adauga Traian Nastase, Managing Partner, iSense Solutions.

Golin Romania este afiliata la reteaua internationala de PR, Golin Worldwide. Acesta este primul birou din Europa Centrala si de Est al companiei americane care detine in total peste 50 de birouri in America, EMEA si APAC. Golin Romania este membra a grupului de companii din care mai fac parte MullenLowe (advertising), Profero (digital), Initiative (media), BPN (media) si Medic One (comunicare in domeniul medical si farmaceutic) si este multiplu premiata si finalista la festivaluri locale si internationale precum ADC*RO, Cristal Festival, CSR Awards, European Excellence Awards, IPRA Awards, PR Award Romania, Sabre Awards, Webstock.

iSense Solutions - The Modern Consumer Company foloseste cele mai recente tehnologii de sondare a consumatorului modern din Romania si ofera servicii integrate de marketing: cercetare, consultanta in marketing si comunicare, digital si vanzari. Compania a fost fondata de Traian Nastase si Andrei Canda, specialisti cu peste 12 ani de experienta in domeniul cercetarii de piata si cu o expertiza academica solida, fiind doctori in Sociologie, respectiv Marketing.

Kruk Romania: Parintii...
Citeste si: Studiu: Banii parintilor sunt cheltuiti pe haine, dulciuri si jucarii