43% dintre consumatori achizitioneaza un brand numai dupa ce se informeaza online

Aproximativ 56% dintre consumatori spun ca internetul le-a schimbat modul de a face cumparaturi, iar 43% refuza sa cumpere un produs sau serviciu fara sa se documenteze online inainte, arata un studiu realizat de agentia de media Initiative.

Totodata, 54% dintre cei intervievati au declarat ca ar impartasi altor consumatori informatii despre brand, precum cupoanele prin intermediul e-mail-ului si al social media.

„Desi studiul nu include piata din Romania sunt cateva tendinte care merita urmarite si la noi. Piata locala se canalizeaza intr-un mod mai degraba natural decat educat, in directia paid-earned-owned-media. Faza prin care trecem in prezent este insa focusata pe owned media si mai specific pentru online, pe social media, unde brandurile fac eforturi de a se integra si a deveni relevante pentru public”, spune Iuliana Stere, manager de media digitale in cadrul Initiative Romania.

Studiul a fost realizat de agentia de media Initiative pe baza discutiilor cu consumatori din Australia, China, Germania, Spania, Columbia, Thailanda,
Italia, Marea Britanie si SUA si vrea sa regandeasca strategiile de marketing in functie de o noua segmentare a canalelor de marketing: paid, earned
si owned media.

Cele trei categorii sunt denumite astfel in functie de tipul de control pe care companiile il au asupra brandurilor: paid media - spatiu publicitar standard (cumparat la TV, print, online), earned media - spatiul comunicarii nu este controlat de brand, ci mai degraba de consumator (spre exemplu word of mouth, articolele din presa, testimonialele) si owned media - toate canalele prin care un brand comunica direct cu consumatorul, fara intermediari (spre exemplu pagina de internet a companiei).

Agentia de media Initiative este activa de 17 ani pe piata locala si face parte din grupul Lowe Romania.

Anul trecut, aceasta a avut o cifra de afaceri de circa 38 de milioane de euro, reprezentand in jur de 70% din cifra de afaceri a grupului din care mai fac parte agentiile Lowe&Partners, Brand Connection, GolinHarris Bucuresti, HyperActive si Medic One.

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea New Media »



Setari Cookie-uri