Romanii se informeaza intai pe internet atunci cand trebuie sa cumpere produse si servicii din domeniile financiar, telecomunicatii, auto si bricolaj, arata studiul „Internetul si decizia de cumparare”, realizat de compania de cercetare GFK Romania.

Astfel 63% dintre romani cauta informatii prima data pe internet atunci cand au nevoie de un produs sau serviciu din domeniul financiar, procentul este de 60% in cazul pieselor si serviciilor auto si al celor de bricolaj si de 51% in cazul serviciilor de telecomunicatii.

Pe de alta parte, site-urile web ale companiilor reprezinta a doua sursa de informare pentru electronice, electrocasnice, produse sau servicii turistice.

Clientii nu cauta informatii doar pe site-urile de companiei, ci si pe cele de evaluare de produse, pe site-urile de promotii, forumuri, blogguri, retele sociale, site-uri de comparatii de preturi, liste de discutii prin e-mail.

Internetul este foarte important nu doar inainte de a cumpara un produs, ci si dupa.

Astfel, cei care s-au informat dupa cumpararea produsului fata de cei care au facut-o inainte de achizitie au utilizat cu cel putin 15% mai mult internetul pentru produsele financiare, electronice si electrocasnice, piese si servicii auto, telecomunicatii si servicii internet.

Studiul a fost realizat online, iar pentru acesta au raspuns 700 persoane, din mediul urban cu varste intre 18-54 ani.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea New Media »



Citeste si
Incasarile Orange Romania au scazut in trimestrul al doilea