“YouTube.ro va contribui la cresterea pietei de advertising din tara. Nu luam bani dintr-o parte pentru a ii duce in alta, ci cream noi resurse”, spune seful Google Romania, prezent la lansarea locala a platformei video.

Intrebat de wall-street.ro daca YouTube dialogheaza activ cu marii advertiseri, precum Coca-Cola, Unilever, sau operatorii telecom, oficialul companiei subliniaza ca “vin si ei catre noi, si noi catre ei!”. Practic, “cat mai curand posibil”, vom vedea pe YouTube.ro pagini branduite in culorile si logo-urile anumitor companii.

Ramane de vazut in ce fel va fi afectata piata de publicitate online din Romania, daca marii spenderi vor suplimenta bugetele de advertising sau vor redirectiona parte din ele catre YouTube. Citeste mai multe despre subiect intr-unul dintre primele materiale aparute in presa despre efectele intrarii YouTube in Romania.

Pe langa crearea de reclame video proprii si incarcarea lor pe canal, advertiserii vor putea folosi instrumente de publicitate precum AdWords for Video pentru targetarea exacta a publicitatii.

Reprezentantii companiei au dat exemple internationale de reclame de succes care s-au raspandit la nivel international strangand sute de mii de vizualizari. Una dintre ele este cea de mai jos, la Turkish Airlines. Initial, compania a platit pentru un milion de vizualizari insa, in doar cateva luni, reclama a fost vazuta de peste 100 de milioane de ori.

“Suntem convinsi ca si companiile din Romania vor sesiza oportunitatea si vor crea reclame cat mai placute, convingatoare si virale”, spun oficialii companiei.

Ce este sigur e faptul ca Google nu sta degeaba in Romania, incheind multiple parteneriate cu agentii, multinationale dar si jucatori locali.

Creatorii de continut, recompensati

Pe de alta parte, YouTube Romania permite creatorilor locali de continut video sa fie mai usor de descoperit, atat in Romania cat si in intreaga lume. De asemenea, companiile locale vor avea de acum posibilitatea de a folosi YouTube ca un mediu de promovare pentru a ajunge la publicul lor. Totodata, programul de parteneriat YouTube in Romania va oferi o cale pentru toti producatorii de continut, mari si mici, de a face bani din clipuri video incarcate.

Muzicienii si compozitorii romani – reprezentanti de UCMR-ADA – si YouTube au anuntat incheierea unui acord de licentiere care va permite artistilor sa obtina venituri din vizualizarea clipurilor lor pe YouTube.

Practic, acest acord are cel putin doua fete – prima, benefica industriei muzicale romanesti, va insemna primirea de bani de catre artisti, mai usor, legal. A doua inseamna ca utilizatorii romani nu se vor mai putea folosi de muzica lor pentru a incarca clipuri proprii, fara un acord prealabil cu casele de discuri care ii reprezinta sau, dupa caz, cu artistii in sine.