Internet & Mobile World 2013 reprezinta mai multe lucruri, simultan: un motiv bun de a intalni colegi „de breasla”, concurenti si parteneri, o incercare de a atrage atentia si clienti, de a te lauda cu noile sau vechile produse si, poate mai presus de acestea, o incercare de a insufla energie si optimism pe o piata a Internetului ce evolueaza si se diversifica peste noapte.

Nu poti sa ai legaturi cu IT-ul si New Media si sa nu trebuiasca sa te opresti, aproape la fiecare stand, sa saluti un om cunoscut, sa strangi o mana, sa zambesti, sa impartasesti experiente, glume, idei. „Este ca o gradina zoologica in care ne-am adunat cu totii!”, exclama, incantat, unul dintre expozanti.

Altcineva spune ca este plin de lume, interesul mult mai mare decat editia de anul trecut, ramane insa „sa vedem si cati o sa fie clienti, sau sunt doar gura-casca”.

Invitatii s-au dat, intr-adevar, cu nemiluita – numai eu am primit din partea a peste 10 firme si, din ce am auzit, cam asa au primit toti cei ce au o minima legatura cu industria.

Multi oameni la costum, doamne si domnisoare imbracate business care abia asteptau sa te abordeze si sa iti prezinte o aplicatie revolutionara, o solutie de comert online, o platforma IT sau serviciu de telefonie.

Majoritatea expozantilor, cu cateva exceptii notabile (Romtelecom/Cosmote) au standuri destul de mici dar acest lucru nu ii face sa nu iasa in evidenta. Startup-uri si companii cu vechime in piata sunt pe prag de egalitate si fiecare vizitator poposeste cel putin cateva secunde la fiecare dintre cele cateva sute de booth-uri. Lista expozantilor include mare parte din numele mari pe care te-ai astepta sa le vezi la un astfel de eveniment – Cisco, Arobs, Asus, Ericsson, Fujitsu, Gemius, Httpool, Nokia, Infinit, Kondiment, Microsoft, Metro online. Senzatia generala este insa ca, pe langa companii consacrate, isi fac loc din ce in ce mai multe startup-uri.

Unele dintre ele sunt foarte interesante si promit mult – un exemplu este HipMenu, o firma din Cluj ce are lansata pe piata o aplicatie de mancare, de comanda prin telefonul mobil. Interesant este ca actionariatul include si un antreprenor din Silicon Valley. wall-street.ro va contacta mare parte dintre tinerele companii pentru a va oferi informatii suplimentare despre ele.

Standul unde se poate testa Google Glass este, poate, cel mai aglomerat. Trebuie sa stai la coada pentru a pune „pe nas” produsul companiei americane iar televiziunile „stau ciorchine” pentru a putea trage un cadru.

Conferintele atrag un numar impresionant de oameni. Joi se va discuta despre cloud, viitorul mobile-ului, puterea si necesitatea online-ului, ponturi privind alegerea furnizorului de software si servicii IT.

Este un eveniment pe care il veti mai putea vizita si joi si, daca sunteti interesat de networking, solutii noi de business sau pur si simplu va place tehnologia, este unul dintre locurile pe care nu ar trebui sa le ratati.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea New Media »


Setari Cookie-uri