Romania ocupa ultimul loc in UE dupa procentajul utilizatorilor de Internet care cumpara online

Romania se situeaza pe ultimul loc in Uniunea Europeana (UE) dupa procentajul utilizatorilor de internet care cumpara online bunuri si servicii, cu numai 11% din total, in timp ce la nivel european media este mult mai ridicata, de 59%, potrivit datelor publicate marti de Eurostat si date publicitatii de agentia Mediafax.

Romania, Bulgaria (cu 17% dintre utilizatorii de internet), Estonia si Italia (ambele 29%) ocupa ultimele locuri in randul celor 28 de state membre UE.
Cele mai ridicate procentaje de cumparatori online sunt inregistrate in Marea Britanie (82%), Danemarca si Suedia (ambele 79%), Germania (77%), Luxemburg ( 73%) si Finlanda (72%).
Croatia, stat care a aderat la UE in acest an, inregistreaza o rata de 36%.
Comenzile pentru imbracaminte si articole sportive, precum si rezervarile pentru calatorii si vacante sunt cele mai frecvente cumparaturi online.
Astfel, o treime din utilizatorii de internet din UE au facut astfel de achizitii, in timp ce un sfert au afirmat ca au cumparat carti, reviste si materiale educationale. Aproape 10% dintre europeni a comandat online produse alimentare.
Romania inregistreaza, de asemenea, cel mai ridicat procentaj la cumparaturile online de imbracaminte si articole sportive, urmate de rezervari pentru calatorii si vacante si achizitii de carti, reviste si materiale educationale.
Comenzile pentru produse alimentare se situeaza pe ultimul loc in randul utilizatorilor de internet din Romania.
Potrivit unor date publicate anterior de Eurostat, accesul la internet in randul gospodariilor din Romania se situa la 54% anul trecut, in timp ce media UE este de 76%.

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea New Media »



Setari Cookie-uri