Un fost auditor financiar al Ernst & Young a lansat Manufacturo.com, prima platforma online care ajuta la conectarea cumparatorilor de la nivel global cu producatorii din Romania. In urmatorul an, Valentin Rotariu, fondator si CEO al proiectului, estimeaza ca se vor inscrie pe platforma 1.000-1.100 de producatori.

Aceasta pondere reprezenta circa 3% din numarul total al producatorilor pe care firma ii are in baza de date.

Platforma www.manufacturo.com se adreseaza companiilor romanesti care desfasoara o activitate de productie in sistem industrial sau manufacturier, in orice domeniu de activitate, si este menita sa le sprijine in gasirea unor parteneri de incredere la export si implicit a unor piete noi de desfacere.

„Schitarea si dezvoltarea acestui concept au avut ca punct de plecare convingerea ca exista multi producatori extraordinari care merita sa fie adusi in lumina reflectoarelor, atat pe piata externa cat si pe cea autohtona”, declara Valentin Rotariu, fondatorul Manufacturo.

Reprezentantii companiei spun ca momentul lansarii acestui proiect este unul foarte oportun, in conditiile in care in ultimii ani, pe fondul scaderii consumului local, producatorii autohtoni si-au indreptat privirea tot mai mult asupra pietelor externe pentru a compensa declinul afacerilor realizate in Romania si pentru a-si creste profitabilitatea.

“Mai mult decat atat, un astfel de proiect poate compensa prezenta slaba a producatorilor pe celelalte continente, in conditiile in care repartizarea geografica a exporturilor indica Europa ca fiind principalul continent catre care se indreapta producatorii, avand intr-un procent de 85,3% din total”, considera oficialii Manufacturo.ro.

In prezent, volumul tranzactiilor B2B efectuate in mediul online este dublu fata de B2C, estimat la un nivel de 559 mld. USD doar in S.U.A. Volumul ridicat al tranzactiilor are ca suport aproximativ 600 mil. de cautari inregistrate online in fiecare an in functie de cuvinte cheie si combinatii relevante pentru companiile cu activitate de productie, precum „manufacturer”, „factory”, „producer” sau „maker”.

“Activitatea de marketing online este cheia inscrierii Romaniei intr-o tendinta care se va contura tot mai puternic in anul 2014. Altfel spus, va fi un an marcat de numeroase tari care vor continua eforturile de a reda stralucirea produselor autohtone, in contextul unei cresteri substantiale a comertului electronic B2B”.

Estimarea celor circa 1.000 de producatori inscrisi are la baza un plan de marketing bine pus la punct, “pentru care am pregatit un mix interesant online+offline. Privind realist, Manufacturo reprezinta primul proiect care satisface cu adevarat o necesitate de baza pe care o au majoritatea producatorilor. Este un proiect pentru care am primit in prezent numai feedbackuri pozitive, in privinta tuturor aspectelor: idee, necesitate, identitate vizuala, user experience, politica de pret, perspective de viitor, etc”.

Singura sursa de venit a Manufacturo o reprezinta abonamente platite, care, spre deosebire de prezenta gratuita, ofera mai multe optiuni. Abonamentul Titanium costa 490 de lei/luna si reprezentantii companiei estimeaza ca se vor inscrie circa 130-140 de firme in urmatoarele luni.

Valentin Rotariu estimeaza un numar de 35-40.000 de vizitatori unici/luna, dupa primele sase luni de la lansare.

Principalele provocari

Prima provocare provine din zona asiatica si americana, mai exact din partea platformelor concurente care promoveaza in special producatorii chinezi si americani. Romania ramane inca o tara necunoscuta in conditiile in care „Made in China”, respectiv „Made in USA” prevaleaza, si au cel putin element de distinctivitate fata de competitori (ex: Made in China - produse ieftine).

Unul dintre atuurile Manufacturo este faptul ca toti producatorii prezentati sunt verificati conform unui set de criterii, prin intermediul surselor de informatii formale (ministere, BNR, alte institutii oficiale) dar si non-formale (mass-media). Unele companii care desfasoara activitati interzise sau sunt aflate in proces de faliment nu sunt acceptate.

A doua provocare vine din partea producatorilor autohtoni care inca se limiteaza la modalitati de promovare clasice, deseori mult mai costisitoare si pentru care mediul online inca prezinta multe necunoscute. Acest fenomen se manifesta pana la un anumit nivel in detrimentul producatorilor care ar putea atinge pietele externe foarte usor si la un cost minim.

Cum ti se pare proiectul Manufacturo.ro? wall-street.ro te incurajeaza sa comentezi.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea New Media »


Setari Cookie-uri