Echinoctiul de primavara, marcat de Google printr-un logo special

Google sarbatoreste, joi, echinoctiul de primavara - prima zi de primavara astronomica - printr-un logo special, cu o animatie in care un omulet uda cu o stropitoare niste seminte invizibile, din care cresc flori, ce formeaza numele motorului de cautare online.

Termenul "echinoctiu" provine din cuvantul latin "æquinoctium", rezultat din combinarea cuvintelor "æquus" (egal) cu "nox, noctis" (noapte). Echinoctiul de primavara marcheaza inceputul primaverii astronomice, cand ziua si noaptea vor fi egale, iar, in 2014, acest fenomen are loc joi, la ora 18.57.

Incepand de la aceasta data, durata zilei, fata de cea a noptii, va fi in continua crestere, pana la data de 21 iunie, cand va avea loc solstitiul de vara, potrivit site-ului Observatorului Astronomic "Amiral Vasile Urseanu", scrie Mediafax.

Descrierea de mai sus este valabila doar pentru latitudinile nordice ale Terrei. In emisfera sudica a Pamantului, fenomenul trebuie interpretat invers, astfel ca in regiunile respective acest moment marcheaza inceputul toamnei astronomice. Totodata, in regiunile polare, in emisfera nordica incepe lunga zi polara, iar in cea sudica incepe noaptea polara, care vor dura, fiecare, sase luni.

Trecerea la ora de vara in anul 2014 se face in noaptea dintre 29 spre 30 martie (ultima duminica din luna). Astfel, ora 3.00 a diminetii de 30 martie devine ora 4.00, iar ziua va avea doar 23 de ore.

Citeste si:
Romania trece la ora de vara. Cum ne potrivim ceasurile
Ora de vara 2017. Duminica va...

Sursa foto: captura Google.ro
Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea New Media »



Setari Cookie-uri