PwC anticipeaza ca aceasta modalitate de monitorizare a datelor personale ale angajatilor va deveni din ce in ce folosita de companii in urmatorii 10 ani ca urmare a intrarii pe piata muncii a Generatiei Y (cu aproximatie, cei nascuti intre 1980 si 2000), in conditiile in care, pana in 2020, aceasta generatie va insemna jumatate din forta de munca globala, ceea ce va schimba atitudinile in privinta utilizarii tehnologiei informatiei si a datelor personale.

Generatia mai tanara este mult mai deschisa in privinta accesului angajatorilor la datele lor personale

Studiul "The future of work: A journey to 2022" arata ca generatia mai tanara este mult mai deschisa in privinta accesului angajatorilor la datele lor personale. Astfel, 36% dintre cei chestionati declara ca ar fi dispusi sa-si dea acordul pentru folosirea acestor date.

Raportul PwC propune cateva scenarii pentru cum ar putea arata viitorul relatiilor de munca, pe baza unui sondaj la care au raspuns 10.000 de angajati si 500 de specialisti in resurse umane din intreaga lume. Tehnologia informatiei este perceputa ca fiind principalul factor care va transforma piata muncii in urmatorii 5 pana la 10 ani, inaintea schimbarilor demografice, evolutiei economiei si disponibilitatii resurselor. 58% dintre specialistii in resurse umane chestionati declara ca se pregatesc pentru aceasta schimbare, in timp ce un sfert spun ca sunt deja pregatiti.

“Intocmai precum retailerii si firmele de publicitate folosesc datele consumatorilor, monitorizand activitatile acestora online si conturile de social media pentru a personaliza experienta de consum, organizatiile ar putea incepe in curand sa utilizeze datele personale ale angajatilor (cu permisiunea acestora) pentru a personaliza si anticipa chestiuni legate de performanta si retentie. Acest tip de analiza de date ar putea include si monitorizarea in timp real a sanatatii angajatilor, cu sfaturi proactive privind mentinerea si imbunatatirea sanatatii pentru a reduce zilele de concediu medical”, a declarat Horatiu Cocheci, liderul echipei de servicii de consultanta pentru resurse umane, PwC Romania.

Citeste si:

In timp ce studiile arata ca majoritatea angajatilor (64%) cred ca tehnologia avansata duce la imbunatatirea perspectivelor de angajare, 12% sunt ingrijorati de impactul pe care l-ar avea asupra locurilor lor de munca. De exemplu, un sfert sunt ingrijorati de faptul ca automatizarea le pune slujba in pericol.

59% din angajati, dispusi sa lucreze in orice moment prin noile canale tehnologice

"Studiile noastre releva faptul ca angajatii sunt mai deschisi in a-si comunica datele personale decat se anticipa. Angajatii care fac parte din Generatia Y sunt cei mai deschisi in a permite accesul angajatorilor lor la datele personale, ceea ce inseamna ca monitorizarea de acest tip ar putea deveni rutina in urmatorii ani. Echipele de resurse umane se pregatesc deja pentru aceste schimbari si folosesc din ce in ce mai mult analiza de date pentru a gasi atat oportunitatile de retentie cat si problemele legate de performanta. Provocarea cea mai mare pentru specialistii in resurse umane va fi de a convinge angajatii ca beneficiile vor fi pe masura pretului platit prin oferirea accesului si monitorizarea datelor lor personale", a adaugat Horatiu Cocheci.

Transformarea digitala este disruptiva si pentru programul de munca traditional 9.00-17.00, din moment ce oamenii pot fi contactati 24/7. In timp ce pentru unii angajati aceste schimbari presupun o flexibilitate mai mare, altii considera ca echilibrul dintre munca si timp liber le este afectat. Studiul PwC releva faptul ca mai mult de jumatate (59%) din angajati sunt pregatiti sa fie disponibili in orice moment prin intermediul tehnologiei informatiei, in schimbul unui loc de munca sigur. Numarul acestora creste la aproape doua treimi (64%) cand vine vorba de Generatia Y.

Sursa foto: Concept Internet Security/Shutterstock.com