Mark Zuckerberg are cel putin o duzina de angajati care se ocupa de imaginea publica a CEO-ului Facebook, fiecare avand o varietate de responsabilitati – de la scrierea de postari, pana la stergerea spam-urilor si comentariilor troll. In aceasta duzina intra si un fotograf care surprinde “viata de zi cu zi” a lui Zuckerberg.

Desi business-ul tau este ceva mai mic decat al Facebook, imaginea ta publica, ca CEO al unei companii si/sau fondator, ramane foarte importanta. Cum iti poti construi o prezenta care sa para efortul unei intregi echipe?

1. Completeaza cat mai multa informatie despre tine

Daca reprezinti o companie, asigura-te ca ai completat cat mai multa informatie atat despre tine, cat si despre business-ul tau. Stim ca esti ocupat, dar nimeni nu ar vrea sa urmareasca un cont de Twitter, de exemplu, care sa aiba un ou in loc de o fotografie la rezolutie buna.

In plus, asigura-te ca toate link-urile tale merg. Multi spun ca este mai bine sa nu ai link-uri, decat sa ai link-uri care trimit pe o pagina cu eroare 404. Astfel de “detalii” sunt deseori lasate la o parte, lasand insa o impresie proasta, de durata.

Chiar si Zuckerberg, care in mod clar nu are nevoie de PR suplimentar, a inclus detalii exhaustive privind activitatea sa, pana la liceul terminat, job-uri si alte informatii personale.

2. Scrie corect

In perioada in care multi folosesc gresit “decat” si “doar” devine cu atat mai important sa scrii corect. A scrie gresit indica, din start, o persoana pe care nu te poti baza, cu educatie redusa. Nu poti avea incredere intr-un business al carui proprietar nu stie sa scrie corect.
Daca scrii de pe mobile, verifica de doua ori daca ai completat corect informatiile, intrucat tastaturile virtuale sunt mai mici si, uneori, atuocorrect-ul poate sa iti joace feste.

3. Raspunde intrebarilor, comentariilor

Nu trebuie sa existi pe social media doar pentru a te lauda si a iti promova produsele si serviciile. Trebuie sa raspunzi si intrebarilor, ingrijorarilor clientilor, si sa faci acest lucru cat mai prompt cu putinta.
Un lucru important pe care trebuie sa ti-l amintesti este sa ramai modest. Nu raspunde agresiv intrebarilor, nu incerca sa te lauzi sau sa diminuezi importanta comentariilor.

4. Fii politicos si cu maniere

Din pacate, nu toate comentariile sunt pozitive, cu atat mai putin pe Internet. Uneori, oamenii se enerveaza si decid sa isi verse furia in sectiunile de comentarii. Altii nu au ce face mai bun cu timpul lor decat “sa ia peste picior” pe altii, sau chiar business-ul tau.

Prima regula este sa iti amintesti ca reprezinti o companiei. Rezista tentatiei de a raspunde pe tonuri similare, sau sa pornesti o polemica. Reputatia companiei tale va avea de suferit, nu a celor care au comentat. Daca acele comentarii sunt de-a dreptul jignitoare sau contin cuvinte ofensatoare, pur si simplu marcheaza-le ca atare, continua-ti ziua. Daca sunt probleme legitime, raspunde-le pe un ton profesional, echidistant, la obiect. In niciun caz nu sterge comentariile care nu includ injurii.

5. Arata cateva scene “din spatele cortinelor”

Un lucru care ar putea fi interesant atunci cand urmaresti un CEO sau fondator este sansa de a vedea cateva secvente din spatele cortinelor companiei. CEO-ul Facebook este un standard in acest sens, Mark Zuckerberg avand multiple postari din viata personala, alaturi de fiul lui sau sotia, din calatorii sau chiar din birourile gigantului american.

Chiar daca nu ai fondurile necesare pentru a angaja un fotograf profesionist care sa vina dupa tine, poti sa iti folosesti chiar si telefonul mobil pentru a surprinde anumite momente amuzante sau reprezentative din activitatea ta.

6. Posteaza frecvent, dar atentie la calitatea continutului

Odata ce ai decis sa iti reprezinti compania printr-un profil public, nu mai poti da inapoi. Este o responsabilitate full-time. Daca nu esti pregatit(a) sa postezi des, mai bine nu o faci. Daca postezi fara o frecventa anume, ai putea fi judecat ca un om inconsecvent si, prin alianta, si compania ta va avea de suferit.

De asemenea, calitatea postarilor trebuie sa fie superioara, sa ofere fragmente relevante din activitatea ta; calitatea clipurilor video trebuie sa fie superioara si editate.

Tu cum ai ales sa iti faci cunoscuta amprenta, ca owner/manager de business?

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea New Media »


Setari Cookie-uri