In 2017 comunicarea politicienilor romani in socia media s-a intensificat, cel mai folosit canal fiind Facebook, care este si cel mai popular canal de social media din Romania. Acesta a fost dominat in anul protestelor de strada, al schimbarilor guvernamentale majore, dar si al modificarilor Codului Fiscal de catre politicieni cu experienta: presedintele Klaus Iohannis, fostul premier, Victor Ponta si primarul Capitalei, Gabriela Firea, conform unei analize realizate de Point Public Affairs impreuna cu Webstyler.

Raportul este realizat prin analiza continutului postat in reteaua de socializare de catre aproximativ 50 de politicieni romani in perioada 1 ian – 31 dec 2017. Politicienii inclusi in acest raport au fost selectati prin prisma urmatoarelor coordonate: apartenenta la o structura politica, detinerea unei pagini pe Facebook, precum si indexarea paginii lor pe Facebrands PRO.

Astfel, pe primul loc se afla presedintele Klaus Iohannis cu 1,8 milioane de fani, urmat de Victor Ponta cu 813.000 fani si Gabriela Firea cu 487.000. Cel mai mare engagement pe pagina, adica numarul total de interactiuni (like-uri, comentarii si share-uri la postari) il are presedintele Iohannis cu un numar de 2,9 milioane de interactiuni, urmat de Dacian Ciolos cu 1,8 milioane de interactiuni si de Gabriela Firea cu 918.000. Cel mai mare engagement raportat la numarul de fani il are Cristian Ghinea, cu 700.000 de interactiuni si 51.000 de fani.
Dacian Ciolos este cel care a castigat cel mai mare numar de fani in 2017 (114.000), urmat de Klaus Iohannis (105.000) si de Sorin Grindeanu (58.000), ca urmare a contextului politic prin care a devenit premier pentru sase luni.

Nici primarii nu stau departe de Facebook. Gabriela Firea conduce cu 487.000 de fani si 978.000 de interactiuni, urmata de Emil Boc cu 76.000 fani si 418.000 interactiuni si de Mihai Chirica cu 65.000 fani si 365.000 interactiuni.

Cele mai populare postari, judecand dupa numarul de interactiuni, vin de la Klaus Iohannis si de la Dacian Ciolos, politicienii cu cel mai mare engagement pe pagina. Astfel postarea lui Iohannis prin care anunta ca participa la proteste in ziua de 22 ianuarie 2017, a strans un numar total de 216.000 interactiuni. Urmatoarele postari apartin lui Iohannis si lui Ciolos si vin in contextul deciziilor luate de Cabinetul Grindeanu pe 31 ianuarie 2017.

Conform Facebrands PRO, la sfarsitul anului 2017, in Romania erau 9,6 milioane de utilizatori pe Facebook, ceea ce reprezinta o rata de penetrare a canalului de 49% raportata la total populatie si 66,7% penetrare printre internauti. Facebook este reteaua cu cel mai mare numar de utilizatori din Romania. Pe celelalte retele sociale aflate la distanta mare ca numar de utilizatori activi, Instagram, YouTube, Twitter, LinkedIn, politicienii romani au o activitate insignifianta.

„Principala concluzie care se desprinde din analiza cifrelor de mai sus este ca politicienii romani vad potentialul retelei si se folosesc de asta tot mai mult cu fiecare an. Alegerile prezidentiale din 2014 constituie momentul constientizarii ca modul in care se comunica in retea are impact. De atunci, an de an, numarul politicienilor romani care au ales sa comunice pe Facebook este tot mai mare. Cifrele mai arata ca noul val de politicieni folosesc eficient reteaua generand engagement mai mare raportat la numarul de fani, semn ca mesajul lor ajunge la un public mai mare decat baza lor de fani. Cu siguranta anul electoral care se apropie va genera o dinamica in social media pentru a ajunge la electorat”, a explicat Laura Florea, Managing Parner Point Public Affairs.

Point Public Affairs este agentia de comunicare strategica si public affairs din GMP Group. Fondata in 2008, agentia are in prezent patru linii de business. Point Public Affairs ofera servicii de comunicare institutionala, lobbying, comunicare strategica si analize si cercetari de politici publice. Point Association Management ofera asociatiilor servicii complexe de administratie, de reprezentare a intereselor si de comunicare. Point Connections reuneste partile interesate in dezbateri si campanii de comunicare pe subiectele fierbinti ale momentului. Point Regional ofera servicii de consultanta strategica si public affairs in Bulgaria, Georgia, Republica Moldova si Serbia.

WEBSTYLER este o agentie de digital de 18 ani pe piata, timp in care a oferit servicii de strategie si creatie. WEBSTYLER face parte din GMP Group si ofera servicii integrate de comunicare digitala prin administrarea cu succes a comunicarii online pentru branduri ca: Rompetrol, Nutricia Early Life Nutrition Romania (Aptamil), Danone PDPA, Timisoreana, NN Asigurari si Pensii, Groupe Renault, MedicHub (Versa Media), Alka Trading, Patiline.

Sursa foto: Agerpres Foto

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea New Media »


Setari Cookie-uri