Cea mai importanta provocare pentru industria de BTL (below the line-in special organizare de evenimente, promotii, activari) este interactiunea cu internetul astfel incat fanii din online ai companiilor sa devina si clienti ai acestora, a afirmat pentru wall-street.ro, Mircea Sebe, managerul Lowe Vibe, divizia de BTL a agentiei de publicitate Lowe&Partners.
“BTL-ul este si va ramane singurul canal de interactiune fata in fata a brandului cu consumatorul. Cea mai mare provocare a acestuia este sa transforme <<utilizatorii> in <clienti>>. Online-ul este un mediu care nu numai ca se schimba continuu, dar ne influenteaza major viata in fiecare zi, iar BTL-ul trebuie sa se integreze cu acest mediu. Avem milioane de <<fani>> pe care trebuie sa-I convingem”, explica Sebe.
O piata de 100 de milioane de euro
Serviciile de BTL reprezinta o piata de aproape 100 de milioane de euro, adica in jur de 15% din industria locala de publicitate, potrivit managerului Lowe Vibe. El adauga ca in acest an domeniul va inregistra o crestere de cel putin 10%, datorita faptului ca tot mai multe companii investesc in domeniu, dar si ca urmare a Jocurilor Olimpice, Campionatului European de Fotbal sau a alegerilor electorale.

“Probabil ca un volum urias de bani va inunda piata, in special cea de eveniment, dar si online-ul sau TV-ul. Astfel ca probabil “share of voice-ul” (n.red. procentul de expunere al unui brand in publicitate) multor branduri va fi diminuat din cauza concertelor locale si a festivalurilor cu sarmale. Poate ca brandurile vor investi mai mult pentru a-si face auzita vocea deasupra balamucului electoral”, mai spune managerul.
Cat costa un proiect BTL
In cazul unei companii mari (de exemplu, o multinationala din FMCG cu afaceri in jurul a 100 de mil. euro pe piata locala), organizarea unui proiect de BTL poate costa intre 20.000 si 200.000 de euro. Sumele includ si bugetele pentru achizitia spatiului de promovare.

“Aceste bugete variaza in functie de un cumul de factori: obiectivele campaniei, forma pe care aceasta actiune o ia (daca este un eveniment, activare in-store sau outdoor, sampling, promotie, daca acoperirea nationala sau doar locala, daca targetarea sau planificarea este facut de client, de agentie sau de ambii)”, adauga managerul.

Mircea Sebe s-a alaturat agentiei de publicitate Lowe&Partners in noiembrie anul trecut, anterior lucrand aproape zece ani pentru OgilvyAction. El are o experienta de 12 ani in domeniu, iar obiectivul sau in cadrul Lowe&Partners este de dezvolta compania in domeniul BTL.

Extinderea activitatilor agentiei in aceasta zona vine intr-un moment in care tot mai multi clienti apeleaza la BTL, acestea fiind servicii foarte targetate si mai putin costisitoare comparativ cu o organizarea unei companii cu promovare in mediile clasice (precum televiziune, radio sau presa scrisa).

In prezent divizia de BTL a Lowe&Partners este formata din patru oameni, insa numarul va creste pe masura ce vor aparea noi proiecte. Pe de alta parte, toti clientii Lowe Vibe sunt in acelasi timp clienti ai Lowe&Partners. Agentia are clienti precum Bergenbier S.A., Ferrero, Unilever (Domestos, Cif, Rexona, Rama, Clear, Signal, Delikat), Johnson & Johnson, Bayer, Labormed, Pfizer sau Crucea Rosie Romana.
Vor clienti din FMCG si o crestere a businessului de 30%
“Ne dorim sa ne impunem ca un jucator important pe piata de BTL. Pe langa clientii deja existenti ne dorim si cateva businessuri noi in acest an, cu predilectie din FMCG. La nivel de cifra de afaceri, ne-am propus o crestere cu 30%, comparativ cu 2011”, mai spune Sebe despre divizia pe care o conduce.

Deocamdata nu exista planuri pentru a crea o companie separata de BTL, insa, pe viitor, in functie de evolutia pietei si a cererii, nu este exclusa lansarea unei agentii specializate in domeniu, declara recent pentru wall-street.ro, Oana Cociasu, managing director Lowe&Partners. De la 1 martie, conducerea agentiei va fi preluata de Aura Toma, Cociasu urmand sa aiba o noua functie in cadrul Lowe, grupul din care face parte Lowe&Partners.
Cupa Romaniei vs. Super Bowl
Insa pana Lowe&Partners va avea o astfel de companie separata, piata de BTL locala mai are de recuperat fata de Europa de Vest ori SUA, Sebe comparand cele doua zone cu finala Cupei Romaniei, respectiv Super Bowl (finala campionatului de fotbal american).

“Cu siguranta exista diferente. In Europa de Est sunt diferente destul de mari de la piata la piata. Chiar daca Romania, Polonia si Ungaria sunt la un nivel aproximativ asemanator (ei mai eficienti noi mai creativi,) restul tarilor din zona mai au ceva de lucru pana sa ajunga la nivelul acesta: cadru legislativ, putere de cumparare”, explica Sebe.

Lowe&Partners este o agentie cu 25 de angajati si afaceri de 6,13 milioane de euro in 2010. Compania este membra a grupului de comunicare Lowe din care mai fac parte: Initiative, Brand Connection, GolinHarris, HyperActive si Medic One.




Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri