7 din 10 internauti romani utilizeaza zilnic serviciile de mesagerie instantanee

Daca in urma cu 2 ani (noiembrie 2017), doar 5 din 10 romani utilizatori de internet foloseau zilnic serviciile de mesagerie instantanee, la momentul actual acestea sunt utilizate de 71% dintre ei - arata cel de-al cincilea val al studiului cantitativ „Digital Evolution: Connected Consumer Monitor”, (esantion reprezentativ la nivel national de 1072 respondenti, utilizatori zilnici de internet, 18-65 ani), realizat de EXACT Business Solutions in noiembrie 2019.

Analizand activitatile sociale in mediul online, constatam ca serviciile de mesagerie instantanee s-au bucurat de o crestere semnificativa in ultimii 2 ani. E-mail-urile urmeaza acelasi trend ca si pana acum, fiind in continuare utilizate de 6 din 10 romani. „Este important de subliniat insa ca rata de utilizare a mesajelor instant a depasit-o in a doua jumatate a lui 2019 pe cea a e-mail-urilor. Deci serviciile clasice de comunicare incep sa piarda teren”, afirma Julien Zidaru, Managing Partner EXACT Business Solutions.

Tinerii de 18-30 ani sunt cei care utilizeaza serviciile de mesagerie instantanee in procent de 82%. In cazul adultilor de 31-45 ani, constatam o rata de utilizare de 70%, in timp ce in cadrul categoriei de varsta 46-65 de ani, procentul utilizatorilor este de 60%.

Daca privim de acesta data spre categoriile de gen, constatam ca femeile sunt cele care utilizeaza in cel mai mare procent serviciile de mesagerie instantanee: 77% / vs / 63%, procent inregistrat in cazul barbatilor.

Bucurestenii conduc in clasamentul utilizatorilor, 8 din 10 alegand zilnic mesageria instant pentru a comunica. In cazul oraselor mari, mici si in rural, utilizatorii de mesagerie instant se regasesc in procent de aproximativ 70%.

Citeste si:
Facebook lansează o opţiune prin care mesajele se şterg singure
Facebook lansează o opţiune...


Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea New Media »



Setari Cookie-uri