OMV Petrom (SNP) a inregistrat in perioada ianuarie-martie vanzari de 5,29 miliarde de lei, cu 9% mai mici decat in primele trei luni ale anului trecut, si un profit net de 1,07 miliarde de lei, in scadere cu 19%.

Rezultate financiare

Compania anunta pentru primul trimestru din 2013 vanzari de 5,78 miliarde de lei si un profit net de 1,33 miliarde de lei.

”Performanta noastra financiara din T1/14 reflecta povara fiscala mai mare si mediul de piata deteriorat. Cererea scazuta pe pietele de gaze, electricitate si combustibili, impreuna cu marjele de rafinare mai mici au fost doar partial compensate de initiativele de excelenta operationala si management al costurilor in toate diviziile de activitate”, spune Mariana Gheorghe (foto), directorul general al OMV Petrom.

  • In perioada analizata, numarul angajatilor OMV Petrom a scazut cu 6%, de la 20.790 la 19.509 persoane.
  • Petrom a produs in primul trimestru 16,36 milioane tone echivalent petrol (bep), cu 1% mai putin decat nivelul din primele trei luni ale anului trecut, de 16,46 milioane bep. Productia zilnica de hidrocarburi a fost de 182.000 bep, cu 1% mai mica fata de 183.000 bep in ianuarie-martie 2013.
  • Productia de titei si condensat a fost de 7,83 milioane bep, in scadere cu 2% comparativ cu 7,99 milioane bep. Productia de gaze naturale a crescut cu 1%, de la 1,3 miliarde metri cubi la 1,31 miliarde metri cubi.

Costul de productie a hidrocaburilor a crescut in primul trimestru cu 14%, de la 14,92 dolari pe bep, la 17 dolari. Compania arata, in comunicat, ca aceste costuri au urcat in principal din cauza costurilor mai mari in Romania, a efectelor nefavorabile ale cursului de schimb si a volumelor mai mici de productie disponibile pentru vanzare.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Piețe de capital »



Setari Cookie-uri