Nuclearelectrica a afisat un profit net de 290,661 milioane lei, in primele sase luni ale acestui an, in crestere cu 59,4% fata de perioada similara a anului trecut, potrivit datelor financiare ale companiei transmise miercuri Bursei de la Bucuresti.

"In perioada de 6 luni incheiata la 30 iunie 2019, SNN a obtinut un profit net de 290.661 mii lei. Rezultatul din exploatare (EBIT) a inregistrat o crestere cu 69,2%, iar EBITDA o crestere cu 31,1% fata de aceeasi perioada a anului anterior, in principal ca urmare a cresterii veniturilor din exploatare cu 20,1%, influentate de cresterea cu 22% a veniturilor din vanzarea energiei electrice", mentioneaza compania.

Directorul general al companiei, Cosmin Ghita, a afirmat miercuri, intr-o conferinta de presa, ca aceste cresteri sunt rezultatul unei strategii foarte bune de vanzari, axata pe produse pe termen lung.

"Rezultatul vine dintr-o strategie foarte buna de vanzari, cu gestionarea corecta a riscurilor. Strategia noastra a vizat vanzarea pe piata centralizata a produselor pe termen lung, a fost un pariu care ne-a ajutat foarte mult. Noi nu intram pe produse de varf, nu am vrut sa avem o politica agresiva, care sa ne duca la risc din punctul de vedere al echilibrului comercial, intrucat suntem producatori in banda. Totodata, am luat in calcul abordarea prudentiala in managementul opririlor planificate si o atentie sporita cu privire la posibile defectiuni, cu pregatirea stocurilor de echipamente necesare, ceea ce ne-a ajutat sa trecem peste iarna", a declarat Ghita.

Compania livreaza energie si pe piata reglementata, la un pret aprobat de ANRE la 188,33 de lei.

"Energia nucleara este a doua cea mai ieftina sursa de energie din sistem, singura care este disponibila 100%, astfel ca cred ca majorarea productiei de energie din surse nucleare va duce la crestere competitivitatii in economie", a continuat reprezentantul Nuclearelectrica.

Productia bruta de energie electrica a celor doua unitati operationale ale CNE Cernavoda a fost de 5,368 milioane MWh in semestrul I al anului 2019, din care 4,919 milioane MWh au fost livrati in Sistemul Energetic National.

Fata de aceeasi perioada a anului anterior, cantitatea de energie electrica vanduta pe piata concurentiala a contractelor bilaterale a crescut cu 9%, beneficiind de o crestere a pretului mediu de vanzare pe aceasta piata cu 18% (pret fara Tg), in timp ce cantitatea de energie electrica vanduta pe piata spot (PZU) a scazut cu 35%, in conditiile inregistrarii unui pret mediu de vanzare pe aceasta piata mai mare cu 38% (pret fara Tg).

Societatea a vandut aproximativ 0,1% din energie pe piata reglementata la pret reglementat. Pentru anul 2019, pentru respectarea prevederilor Ordonantei 114/2018, ANRE a stabilit o cantitate de energie electrica de vandut de catre SNN pe contracte reglementate de 1.377 GWh (din care 6,1 GWh pentru perioada 1 ianuarie - 30 iunie 2019), urmand ca pentru anii urmatori obligatiile de vanzare pe baza de contracte reglementate atribuite SNN sa se stabileasca la un nivel maxim de 65% din cantitatea de energie electrica livrata.

ANRE a stabilit pentru SNN un pret reglementat de 188,33 lei/MWh (fara Tg).

Cantitatile de energie electrica vandute pe piata concurentiala a contractelor bilaterale au reprezentat o cota procentuala de 86% din volumul total al energiei electrice vandute. Pretul mediu de vanzare pe contractele bilaterale a fost de 233,66 lei/MWh (cu Tg inclus), inregistrand o crestere de 18,2% fata de pretul mediu inregistrat in semestrul I al anului 2018.

Cantitatea de energie electrica vanduta pe baza de contracte, pe piata spot (PZU) precum si pe PE este de 5,112 milioane MWh, cu 2,9% peste programul de vanzari si cu 0,26% mai mica fata de cantitatea de energie electrica vanduta in aceeasi perioada a anului 2018. Pe piata spot (PZU), s-a vandut o cantitate de energie electrica reprezentand 13,5% din volumul total de vanzari, fata de o cota procentuala de 20,6% inregistrata in aceeasi perioada a anului 2018. Pretul mediu de vanzare a energiei pe PZU realizat de SNN in semestrul I al anului 2019 a fost de 218,64 lei/MWh (cu Tg inclus), fata de 158,73 lei/MWh (cu Tg inclus) in aceeasi perioada a anului 2018.

Veniturile realizate de SNN pe piata de energie electrica aferente livrarilor de energie electrica din semestrul I al anului 2019 sunt de 1,183 miliarde lei, mai mari cu 0,16% fata de veniturile bugetate pentru primele sase luni si respectiv mai mari cu 21,8% fata de realizarile din aceeasi perioada a anului anterior.

Valoarea totala a programului de investitii al SNN pentru anul 2019 este de 256,548 milioane lei (fara componenta alocata platii serviciului datoriei aferent imprumuturilor pe termen lung), program aprobat prin Hotararea din mai a Adunarii Generale Ordinare a Actionarilor societatii.

"Ca si in anii anteriori, Nuclearelectrica SA si-a structurat programul de dezvoltare investitii pe obiective definite in raport cu nevoile sucursalelor de productie (CNE Cernavoda si FCN Pitesti), astfel incat sa obtina un nivel cit mai ridicat de utilizare al capacitatii de productie (EAF Energy Availability Factor) in conditiile respectarii normelor de securitate nucleara si ale mentinerii pe termen lung a nivelului de excelenta in exploatarea centralei. Totodata, programul de dezvoltare urmareste sa raspunda necesitatii de modernizare/retehnologizare a unor sisteme, din considerente atat de natura economica (reduceri de consumuri specifice, imbunatatirea unor parametri caracteristici proceselor deservite, cu impact pozitiv asupra eficientei) cat si de natura juridica, fiind necesara implementarea unor imbunatatiri asociate securitatii nucleare, protectiei mediului si securitatii muncii, acestea reprezentand cerinte imperative, venite din partea autoritatilor de reglementare din domeniu", se mai precizeaza in documentul SNN transmis Bursei de la Bucuresti.

Sursa foto: Agerpres

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Piețe de capital »



Setari Cookie-uri