24 Noiembrie 2010

Actiunile Daimler au debutat pe ATS-ul Bursei



Actiunile grupului german Daimler (DAI), producatorul masinilor Mercedes, au debutat pe sistemul alternativ de tranzactionare al Bursei de Valori Bucuresti, marcand prima tranzactie pe sistemul CAN-ATS, aprobat in primavara de CNVM.

Dupa primele tranzactii, pretul mediu al DAI era de 211,7 lei. In jurul orei 12.30, se realizasera 9 tranzactii, cu 227 de actiuni Daimler, insumand 49 de mii de lei.

Valentin Ionescu, directorul BVB, a declarat ca pana acum 41 de intermediari din cei 69 activi pe BVB au solicitat accesul pe sistemul alternativ.

Actiunile vor fi tranzactionate si decontate in lei, iar Banca Comerciala Romana (BCR) va avea calitatea de market maker pentru aceste titluri.

“Vrem sa obisnuim investitorii din Romania cu tranzactionarea actiunilor internationale printr-un system cu care sunt deja obisnuiti. Pe de alta parte, vrem sa marcam si cei 15 ani de bursa moderna. Intentia este sa continuam initiativa impreuna cu BVB si sa aducem mai multe companii de acest gen, in functie si de interesul investitorilor si al brokerilor”, a declarat Valerian Ionescu (foto), director piete financiare la BCR.

Modalitatea de tranzactionare este identica celei aplicabile pe titlurile Erste iar comisioanele sunt aceleasi ca in cazul unor actiuni de pe piata reglementata.

Blocul de tranzactionare este de o actiuni, iar variatia maxima de pret este de +/-25%. In prima sedinta de tranzactionare nu se aplica variatia maxima de pret pentru pietele in care se tranzactioneaza pana la formarea pretului de referinta. Citeste aici mai multe detalii tehnice.

Actiunile Daimler sunt cotate la Deutsche Boerse si Boerse Stuttgart. La BVB, emitentul nu va avea nicio obligatie de raportare periodica si continua.

Daimler AG, al doilea mare producator de vehicule de lux la nivel mondial, dupa BMW, are o capitalizare de piata de peste 50 miliarde euro.

Profitul net al Daimler, al doilea mare producator de vehicule de lux la nivel mondial, s-a majorat de 28 de ori in trimestrul al treilea, de la 56 milioane euro la 1,61 miliarde euro, sustinut de cererea de modele sedan clasa E si S in China si Statele Unite.



Citeste si