PNL a initiat un proiect de lege prin care primele 15 televiziuni si primele 10 radiouri, in functie de audientele la nivel national, vor fi obligate sa difuzeze zilnic, timp de minimum 3 ori si maximum 6 ori, spoturi prin care sa indemne cetatenii sa vina la vot, informeaza G4Media.

Mesajele, care vor fi supervizate de Autoritatea Electorala Permanenta, vor avea rolul ”sa informeze si sa educe populatia, cu privire la importanta exercitarii dreptului de vot”, potrivit proiectului. Spoturile audio-video nu vor contine referiri de natura sa promoveze institutii sau persoane.

Productia spoturilor va fi realizata de fiecare televiziuni si radio, cu avizul prealabil al Autoritatii Electorale Permanente (AEP), si tot AEP va deconta pretul difuzarii lor, potrivit proiectului citat.

Lista radiourilor si televiziunilor ce vor intra in program va di intocmita de Consiliul National al Audiovizualului, pe baza studiilor de audienta in anul anterior desfasurarii campaniei de informare.

Campaniile de informare vor incepe cu 60 de zile inainte de data alegerilor si se vor desfasura si in ziua alegerilor, potrivit proiectului de lege. Pentru zonele in care populatia minoritara depaseste procentul de 20% din randul populatiei, Televiziunea Romana, respectiv Radio Romania vor difuza mesajele si in limbile respectivelor minoritati nationale.

Citeste si:
Cum vrea guvernul sa combata turismul electoral?
Guvernul vrea sa combata...


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Politic »




Ascultă primul podcast de FinTech și digital banking din piață.

Citeste si
SUA, Franta si Iordania vor sa-si evacueze cetatenii din Wuhan
Setari Cookie-uri