Presedintele Klaus Iohannis considera ca bugetul propus de PSD-ALDE, adoptat vineri de Parlament, arata "dispretul total" al coalitiei majoritare fata de asteptarile romanilor, "care vor o guvernare responsabila si credibila".

"La nivelul Executivului, insa, lucrurile sunt complet diferite fata de ceea ce isi doresc cetatenii, iar acest buget reprezinta cel mai elocvent exemplu al unei guvernari care amaneteaza viitorul romanilor", precizeaza Administratia Prezidentiala.

Potrivit comunicatului transmis vineri AGERPRES, PSD-ALDE a venit in Parlament cu un buget care nu poate fi executat.

"Cu o abordare rigida si autoritara, PSD-ALDE a venit in Parlament, cu o intarziere nepermis de mare fata de termenul legal, cu un buget care nu poate fi executat. Intarzierea fara precedent a bugetului arata, de fapt, lipsa de solutii reale ale guvernarii in raport cu promisiunile facute", arata sursa citata.

In comunicat se arata ca PNL a reusit sa treaca un amendament care aduce beneficii reale pentru milioane de familii din Romania: majorarea semnificativa a alocatiilor pentru copii.

"In pofida incercarii PSD de a adopta pe repede inainte acest buget, Partidul National Liberal a reusit sa treaca un amendament care aduce beneficii reale pentru milioane de familii din Romania: majorarea semnificativa a alocatiilor pentru copii. Este o victorie importanta a opozitiei, care ar fi putut sa nu ramana singulara, daca majoritatea PSD-ALDE ar fi fost interesata in mod real de a identifica acele masuri care sa conduca la prosperitate si la o viata mai buna pentru romani", puncteaza Administratia Prezidentiala.

Seful statului subliniaza ca bugetul coalitiei de guvernare, "bazat pe surse de finantare speculative" neglijeaza persoanele cu dizabilitati si copiii orfani.

"Bazat pe surse de finantare speculative, bugetul PSD-ALDE neglijeaza persoanele cu dizabilitati si copiii orfani. PSD nu doar ca ignora situatia persoanelor cu dizabilitati, dar pedepseste intr-un mod cinic sute de mii de persoane cu dizabilitati grave, precum si familiile acestora. In bugetul PSD-ALDE pe 2019, cheltuielile pentru persoanele cu dizabilitati sunt lasate integral in sarcina autoritatilor locale. In contextul situatiei critice in care sunt aduse autoritatile locale in ceea ce priveste alocarile bugetare, exista riscul imposibilitatii de plata a tuturor cheltuielilor aferente persoanelor din sistemul de asistenta sociala", arata comunicatul.

In acest context, presedintele Klaus Iohannis atrage atentia ca bugetul este construit in mod superficial, bazat pe cifre supraestimate in raport cu realitatile economice, "neglijeaza investitiile si prejudiciaza nevoile reale ale romanilor de a beneficia de infrastructura, de autostrazi, de scoli, spitale, gradinite, adica tocmai ceea ce PSD a promis si nu face".

"Este inacceptabil sa vinzi iluzii romanilor si sa prezinti bugetul pe 2019 drept un buget al investitiilor, cand, in realitate, bugetul prevede reducerea semnificativa a investitiilor din fonduri nationale la nivel local fata de anul 2018", apreciaza presedintele.

In acest context, evidentiaza seful statului, "este cu atat mai revoltatoare cresterea excesiva a fondurilor alocate partidelor parlamentare".

"PSD profita din plin de aceste majorari pe care si le-a dat singur cu atata darnicie, in vreme ce nu a gasit resurse bugetare pentru a acoperi in mod echilibrat necesitatile din atat de multe domenii esentiale deficitare", afirma presedintele.

Presedintele Klaus Iohannis subliniaza ca "PSD si ALDE au dus populismul si demagogia in zona iresponsabilitatii grave, prin punerea in pericol a stabilitatii si predictibilitatii economice".

"Coalitia PSD-ALDE nu face altceva decat sa demonstreze incompetenta, oportunism si rea-vointa prin asumarea acestui buget lipsit de rigoare si responsabilitate. In loc sa fie un buget credibil si sustenabil, care sa consolideze situatia finantelor publice si sa ofere Romaniei predictibilitatea necesara, bugetul PSD-ALDE este din nou pe contrasensul realitatilor economice si al asteptarilor cetatenilor", incheie seful statului.

Vineri, plenul reunit al Parlamentului a adoptat proiectul Legii bugetului de stat pe anul 2019. S-au inregistrat 275 de voturi "pentru", 122 - "impotriva" si doua abtineri.

Sursa foto: Agerpres Foto

Mai multe articole din secțiunea Politic »