Ridicarea masinilor parcate ilegal reprezinta o noua "masura heirupista" luata de Primaria Capitalei, care nu rezolva problema de fond, fiind totodata "ineficienta, abuziva, imorala si ilegala", a sustinut, luni, Nicusor Dan, deputat USR de Bucuresti.

"Dincolo de cazuri punctuale pentru care masura este necesara (blocarea transportului public, a trecerilor de pietoni, a accesului pietonilor), masura este ineficienta, abuziva, imorala si ilegala. In primul rand, principala problema a marilor bulevarde nu vine din masinile parcate ilegal, ci din parcarea legala care ocupa o banda pe sens. Exemplu: bulevardul Iuliu Maniu. O strategie integrata pentru parcarile din Bucuresti poate sa elibereze aceasta prima banda, in special in beneficiul transportului in comun. In al doilea rand, masura este abuziva daca va fi aplicata in litera, intrucat exista strazi secundare pe care masinile sunt parcate de riverani care nu au alte locuri de parcare. Exemplu: strada Apusului. In al treilea rand, masura este imorala: nu poti sa sanctionezi inainte de a oferi alternative de parcare pentru persoane care nu pot folosi transportul public. Administratia Firea nu a construit niciun loc de parcare", a argumentat Nicusos Dan intr-o declaratie de presa, citat de Agerpres.

El a adaugat ca masura este ilegala, asa cum a sesizat Avocatul Poporului, pentru ca nu se poate reglementa printr-un act emis de o autoritate locala activitatea unei institutii centrale, Politia Rutiera. Nicusor Dan a enumerat cateva elemente "dintr-o strategie a parcarilor in Bucuresti care sa rezolve problema de fond".

Deputatul USR mai pledeaza pentru construirea de mari parcari "ieftine"

Intre acestea se afla inregistrarea provizorie, pentru o perioada de 10 ani, a majoritatii locurilor folosite ca locuri de parcare legale, platite catre municipalitate, fie ca parcari de resedinta, fie ca parcari cu acces public, fie ca parcari cu regim mixt (publice in intervalul 9-17, de resedinta in intervalul 17-9); gestionarea tuturor parcarilor de catre municipalitate printr-un sistem informatic. Pentru parcarile de resedinta, acesta va permite corelarea intre locul de parcare si domiciliul proprietarului, permitand distribuirea echitabila a locurilor de parcare. Pentru parcarile de resedinta si pentru parcarile cu acces public, acesta va genera rapoarte privind gradul de ocupare, indispensabile strategiei de construire a noilor parcari. Includerea in sistemul informatic a parcarilor private care sa fie stimulate sa colaboreze: supermarketurile (de exemplu: Cora Lujerului in cartierul Militari) si marile imobile de birouri au parcari care stau jumatate goale mare parte din timp; construirea unui sistem park and ride de mari parcari la intrarea in oras, pentru stimularea ramanerii in afara orasului a masinilor celor care vin dimineata si pleaca seara din Bucuresti.

Deputatul USR mai pledeaza pentru construirea de mari parcari "ieftine" in zone apropiate de cele rezidentiale, pentru construirea de parcari cu acces public in zonele aglomerate si in zonele de resedinta pentru care problema persista, verificarea folosirii ca parcari a subsolurilor pentru care autorizatiile de construire prevedeau functiunea de parcare, precum si pentru ridicarea din parcarile publice a masinilor care nu mai circula.

Citeste si:
Firea pune sef la Administratia Spitalelor un fost director Apa Nova
Firea pune sef la...

Pe 19 august, Primaria Bucuresti a anuntat ca din 26 august va aplica prevederile Regulamentului privind ridicarea, transportul, depozitarea si eliberarea vehiculelor stationate neregulamentar, aprobat prin HCGMB nr. 371/26.06.2019.

Procesul de ridicare a masinilor va fi unul continuu, 24/24 ore. Dispunerea ridicarii vehiculelor stationate neregulamentar se va face de catre politisti rutieri din cadrul Directiei Generale de Politie a Municipiului Bucuresti sau al Sectiei Regionale de Politie Transporturi Bucuresti, ori politisti locali din cadrul Directiei Generale de Politie Locala si Control a Municipiului Bucuresti, iar ridicarea se va face de catre Compania Municipala Managementul Transportului Bucuresti, care isi va desfasura activitatea cu sase autospeciale de ridicare a masinilor.

Masinile parcate neregulamentar si care au fost ridicate vor fi depozitate in spatiile special amenajate din bulevardul Timisoara nr. 161- 163, Sector 6, si bulevardul Metalurgiei nr. 69- 71 (str. Drumul Jilavei nr.113), Sector 4, care vor avea program de functionare 24/24 ore, astfel incat masinile ridicate sa poate fi eliberate la orice ora.

Ulterior, cetatenii aflati in aceasta situatie vor putea suna gratuit la numerele de telefon 021/9544 - Brigada de Politie Rutiera sau 021/9752 - Politia Locala a Municipiului Bucuresti, pentru a afla in care dintre cele doua spatii se afla autoturismele si pentru a le putea recupera. Eliberarea vehiculului se va face numai proprietarului / detinatorului / utilizatorului legal al acestuia si doar dupa achitarea tarifelor de ridicare, transport si depozitare, in baza certificatului de inmatriculare in original sau al oricarui act din care sa rezulte dreptul de proprietate sau de folosinta asupra vehiculului si a unui act de identitate al solicitantului.

Citeste si:
Zona importanta a Capitalei ramane blocata cel putin pana in decembrie
Zona importanta a Capitalei...

Tarifele pentru ridicarea si transportul masinilor vor fi: 350 de lei pentru vehiculele cu masa maxima autorizata de pana la 5 tone inclusiv; 470 de lei pentru vehiculele cu masa maxima autorizata de peste 5 tone; tariful de depozitare, care se va calcula pe un interval de 24 de ore, incepand cu data si ora depozitarii, va fi de 150 lei/zi, iar plata pentru ridicarea si depozitarea acestora se va putea face in numerar sau cu cardul, la spatiul de depozitare. Astfel, in functie de masa autoturismului ridicat, sumele minime pe care le vor plati cetatenii vor de fi de 500 de lei, respectiv 620 de lei.

Sursa foto: Agerpres

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Politic »



Citeste si
Tomac: Daca USR il sustine pe Paleologu, Dancila nu intra in turul doi