Perioada in care vehiculele neutilizate vor putea stationa in parcarile publice va fi scurtata de la un an la sase luni, iar somatiile adresate proprietarului vor putea fi afisate inclusiv la adresa de domiciliu a acestuia, conform unui proiect de hotarare initiat de sapte parlamentari USR si depus la Senat.

Propunerea legislativa modifica si completeaza Legea nr. 421/2002 privind regimul juridic al vehiculelor fara stapan sau abandonate pe terenuri apartinand domeniului public sau privat al statului ori al unitatilor administrativ-teritoriale, conform Agerpres.ro.

Conform expunerii de motive, una dintre schimbarile propuse vizeaza completarea definitiei termenului "vehicule fara stapan" pentru a include si masinile inmatriculate in strainatate.

In plus, fata de forma actuala a legii, initiatorii propun ca in termen de cinci zile de la primirea somatiei proprietarul sa faca inclusiv dovada achitarii amenzilor aferente vehiculului, nu doar a taxelor si impozitelor. De asemenea, acesta va trebui sa demonstreze ca vehiculul corespunde circulatiei pe drumurile publice conform rigorilor impuse de lege, avand ITP-ul la zi.

Parlamentarii USR mai propun introducerea obligativitatii autoritatilor sa inmaneze sau, in cazuri exceptionale, sa afiseze la adresa de domiciliu a proprietarului somatia privind ridicarea vehiculului abandonat.

Citeste si:
USR vrea impozitarea cu 90% a pensiilor speciale de peste 3.500 lei
USR vrea impozitarea cu 90% a...

Forma actuala a legii prevede ca in cazul in care detinatorul vehiculului abandonat nu raspunde somatiei primite, in termen de 5 zile, masina trece de drept in proprietatea unitatii administrativ-teritoriale pe a carei raza se afla, urmand sa fie predata unei unitati de colectare si valorificare a deseurilor. Initiatorii doresc insa ca termenul respectiv sa fie prelungit de la 5 la 10 zile, iar vehiculul sa poata fi inclusiv valorificat prin vanzare.

In expunerea de motive, initiatorii arata ca exista o serie de aspecte de ordin procedural care ingreuneaza punerea in aplicare a Legii 421/2002. Una dintre ele, consta in faptul ca exista proprietari care, desi nu isi utilizeaza autovehiculele timp indelungat, declara ca acestea nu sunt abandonate, nedorind sa renunte la ele, chiar daca sunt impracticabile circulatiei.

"De asemenea, sunt proprietari care sustin ca au taxele auto achitate si considera ca au dreptul sa tina vehiculul parcat pe domeniul public chiar daca acesta se afla intr-o stare avansata de degradare. In cazul vehiculelor cu nume straine, proprietarii nu sunt cunoscuti si nu pot fi identificati, fapt pentru care acestea raman in continuare pe domeniul public. Nu in ultimul rand, exista vehicule ai caror proprietari au adresa de domiciliu in alte localitati, li se comunica prin posta somatia sau dispozitia primarului, dar somatiile sunt returnate, fiind necesara afisarea sau inmanarea acestor documente, iar Politia sau Politia Locala din localitatea respectiva nu sunt obligate legal sa le ofere sprijin in acest sens", prevede documentul.

Autorii mentioneaza ca in Bucuresti exista aproximativ 3.000 de masini abandonate identificate, dar neridicate de autoritati, iar in Brasov aproximativ 300. Se mai precizeaza ca din cauza numarului mare de etape pe care autoritatile sunt obligate sa le parcurga se ajunge ca ridicarea unui singur vehicul sa dureze pana la patru luni.

Citeste si:
Cluj-Napoca va investi in 2020 in tramvaie, spatii verzi si metrou
Principalele investitii ale...

Initiatorii propunerii legislative sunt senatorii Vlad Alexandrescu, Silvia Dinica, Nicu Falcoi, Cristian Ghica, Nicolae Marussi si deputatii Daniel Popescu si Bogdan Rodeanu.

Sursa foto: Dragos Ness

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Social »



Citește și
Iohannis: Am înregistrat 870.000 de controale și 78.000 de contravenții
Setari Cookie-uri