George Simion, candidatul AUR la alegerile prezidențiale, nu ar fi cheltuit niciun leu pentru a se promova în mediul online și în presă. Cel puțin asta arată documentele transmise de partid către Autoritatea Electorală Permanentă (AEP), scrie publicația Context.ro. În ciuda respectivelor acte, Simion a rulat diverse campanii prin Google Ads.
AUR nu a primit „binecuvântarea” lui Georgescu, dar îi folosește strategia
Deși Călin Georgescu, ex-candidatul independent care este anchetat pentru pornirile sale de extremă dreapta, nu l-a susținut deschis pe George Simion, candidatul AUR pare că se inspiră din strategia lui Georgescu. Mai precis, AUR a declarat, în documentele oficiale transmise către AEP, că nu ar fi cheltuit bani pentru a-l promova pe Simion în online și presă, deși realitatea pare a fi alta.
Partidul a transmis că nu s-ar fi cheltuit sume de bani pentru promovare în aceste medii până pe 24 aprilie, dar reclame în care apare Simion - și care sunt marcate drept publicitate electorală - sunt afișate pe diverse site-uri și au fost afișate și înainte de data menționată.
AUR a încheiat și contracte directe pentru reclame în online, pe lângă campania prin Google Ads
Sursă foto: Captură de ecran, reclamă electorală din online cu candidatul AUR
O parte din reclame sunt afișate printr-o campanie rulată prin Google Ads, dar există și publicații care au încheiat contracte direct cu AUR pentru promovare în online. „Iulia Stănoiu de la Context.ro a obținut o confirmare de la Marius Deak, unul dintre patronii firmei Avandor Labs, că are un contract cu AUR și a emis facturi, unele deja încasate, pentru o parte a campaniei online a AUR”, a scris Emilia Șercan pe Facebook.
De asemenea, redacția Jurnalul Giurgiuvean a confirmat pentru Context.ro că în vederea publicării materialelor electorale a fost încheiat un contract cu organizația locală a partidului AUR. Totodată, pagina de Facebook a lui George Simion a rulat postări sponsorizate în valoare de aproximativ 15.800 euro, în ultimele 30 de zile, potrivit rapoartelor Meta, arată sursa citată.
Conform informațiilor din anchetă, prin Google Ads, AUR a avut cheltuieli cu reclame politice în valoare de peste 18 mii de euro între 4 și 28 aprilie.