13 ani de shopping la mall: o calatorie in timp cu fantani arteziene, extaz si agonie

Fantana arteziana din Bucuresti Mall a fost pentru o lunga perioada de timp punctul de atractie al bucurestenilor, fiind ani intregi un element definitoriu pentru ceea ce inseamna mall. Acum cativa ani, un consultant din retail imi povestea, intr-o discutie informala, ca atunci cand se realizau primele studii pentru proiectarea unui alt centru comercial mare din Bucuresti, Sun Plaza, toti bucuresteni asociau, inca, fantana arteziana cu ideea de mall.

Intre timp, pana la deschiderea Sun Plaza, noile centre comerciale deschise au introdus si alte puncte de atractie, patinoare, carting, cascade si mai recent chiar si un roller coaster, piata dezvoltandu-se entuziast in perioada 2006-2008.

Dincolo de zona de entertainment, piata in sine a trecut in acesti 13 ani prin modificari majore. Daca pana in a doua jumatate a anilor 2000 dezvoltarile erau realizate inca intr-un ritm lent, din a doua jumatate dezvoltatorii au fost cuprinsi de un extaz aproape nebunesc. Planuri de miliarde erau anuntate, iar unele orase au ajuns sa aiba chiar si 5 proiecte de retail pe aceeasi strada, cum s-a intamplat in Arad.

Majoritatea au ramas doar pe hartie, pana in prezent. Criza a inceput si dezvoltarile au inceput sa aiba probleme. In 2009 a aparut si prima inchidere de centru comercial, iar din 2010 au inceput sa apara insolventele si executarile silite. wall-street.ro va prezinta o selectie a momentelor importante din lumea mallurilor.

13 ani de malluri on Dipity.

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Imobiliare și construcții »



Setari Cookie-uri