Ahmet Buyukhanli, seful companiei Opus Land, dezvoltatorul proiectului rezidential Cosmopolis din nordul Capitalei, si-a petrecut anii copilariei pe santiere si marturiseste ca atunci nu isi dorea sa fie pompier sau vedeta rock ci, ca mezin al casei, visa sa fie ca tatal si fratii lui, care erau deja implicati in businessul familiei.

WALL-STREET.RO l-a intalnit la pranz in restaurantul Diplomat pe Ahmet Buyukhanli, unul dintre putinii investitori care nu s-au oprit din construit in anii crizei, chiar daca ritmul a fost mult redus, si care anul trecut a demonstrat ca proiectele aflate in afara orasului nu sunt nevandabile, transformand Cosmopolis intr-unul dintre cele mai bine vandute proiecte rezidentiale in Bucuresti si zonele limitrofe. In Diplomat, Ahmet Buyukhanli incearca sa vina des, spune ca ii place restaurantul, in special terasa.

Cand eram copil mergeam cu tata si cu fratii pe santier.

Ahmet Buyukhanli spune, cu zambetul pe buze, ca practic s-a nascut in domeniul imobiliar. “Cand eram copil, mergeam cu tata si fratii pe santier. Nu am simtit ca am inceput la un moment dat activitatea in domeniul imobiliar. Practic, m-am nascut in domeniu", spune Buyukhanli, care a avut primul job la 14-15 ani, cand vara si in weekend-uri lucra pentru un alt business al familiei din domeniul retailului de textile. In real-estate a debutat oficial dupa ce a absolvit universitatea, in 1993.

Ahmet Buyukhanli
Desi reprezenta doar un job de vara, acea perioada reprezinta primele contacte reale cu businessul familiei si, tot atunci, a inceput procesul de invatare. “Primul lucru pe care l-am invatat este disciplina muncii”, povesteste Buyukhanli.

Puterea de adaptare - caracteristica definitorie ca manager pentru Ahmet Buyukhunli

Primul proiect in care s-a implicat a fost constructia unui hotel in Antalya. Il asista pe fratele sau, iar apoi pe masura ce a capatat experienta, a inceput sa coordoneze proiecte de unul singur.

“Caracteristica definitorie pentru mine, ca manager, este puterea de adaptare. Ma adaptez foarte usor, iar in opinia mea, asta reprezinta un element cheie in management si o oportunitate uriasa pentru ca mediul de business este in permanenta schimbare. Faptul ca lucrez intr-un business de familie imi traseaza o traiectorie si in aceasta linie ma pot adapta schimbarilor”, a spus Buyukhanli.

restaurant Diplomat
Povestea afacerilor familiei incepe cu bunicul lui Ahmet Buyukhunli. “Bunicul avea o fabrica mica de caramizi, un business foarte mic, fiind o familie mare, tata si cei 8 fratii si surori au inceput sa lucreze la acest business. In dezvoltare imobiliara am intrat in 1956 cand un prieten al tatalui meu l-a impins in aceasta directie”, povesteste managerul Cosmopolis.

Decizia companiei de a intra pe piata din Romania a fost urmarea unui imbold dat businessului de familie de Goldman Sachs si Credit Suisse, cu care compania planuia sa incheie un parteneriat. “Doream sa facem un REIT (Real Estate Investment Trust) si Goldman si Credit Suisse doreau sa intre ca parteneri si ne-au sugerat sa avem o acoperire regionala. Cand ne-am uitat la vecini, am gasit ca Romania este cea mai atractiva si promitatoare piata. In acelasi timp, Garanti Bank avea o strategie de crestere pe piata romaneasca si era banca noastra principala din Turcia. Pana la urma am mers cu ei si nu cu un equity partner pentru ca piata era chiar buna pe imprumuturi bancare in acele vremuri”, povesteste Buyukhanli.

Ahmet Buyukhunli: Vrem sa cumparam si terenuri pe care sa dezvoltam proiecte mai mici in Bucuresti

Businessul din Romania a avut un start exploziv, proiectul fiind lansat in perioada de boom si doar in cateva luni au fost vandute peste 1.000 de unitati locative. Criza a venit cu o reducere drastica a vanzarilor si a ritmului de constructie, dar si cu o adaptarea produsului, ca in multe alte proiecte, suprafetele locuintelor fiind micsorate, ca si preturile pe mp. Venirea crizei a insemnat si mai mult capital adus de familie in proiect. “20 mil. euro au reprezentat bani adusi de acasa doar pentru a plati din imprumut. Am facut asta pentru ca am crezut in proiect si oricum este o dezvoltarea pe termen lung, iar asta ne-a facut mai puternici in fata bancii. In total, din 2009 am adus circa 30 mil. euro de acasa pentru acest proiect”, a spus managerul.

restaurant Diplomat
De anul trecut, cererea in Cosmopolis a inceput sa creasca. In 2013 s-au vandut peste 250 de locuinte, iar tinta de vanzari pentru 2014 este de 350-360 de apartamente.

Despre cerere, managerul Opus Land considera insa ca inca nu si-a revenit.

“Cererea abia acum incepe sa isi revina, insa nu si-a revenit. Oamenii inca au unele ezitari, dar cred ca incet incet isi va reveni”, a mai spus Buyukhanli.

Tinta de vanzari ambitioasa pentru 2014 este sustinuta si de un buget de marketing in crestere.“Ne-am dublat bugetul de marketing pentru anul acesta si facem eforturi sa cautam si noi oportunitati de promovare. Fara TV, bugetul de marketing este de peste 300.000 euro, dar cautam si oportunitati de promovare pe TV”, spune seful Opus Land.

Ahmet Buyukhanli
Il tenteaza si alte investitii in rezidential? “Chiar suntem pe punctul de a cumpara un teren. In general cautam terenuri mai mici pe care putem construi si finaliza rapid intr-un an si jumatate-doi ani. Vrem sa avem cateva astfel din proiecte. Momentan suntem in negocieri pentru un teren in nordul orasului”, afirma Buyukhanli.

Incerc sa merg pe bicicleta de cel putin patru ori pe saptamana.

Intre timp ni se serveste mancarea, iar seful Opus Land imi povesteste despre planurile din Cosmopolis, unde in acest an vor sa amenajeze si o plaja si poate in curand se va putea face si ski nautic in interiorul complexului rezidential. “Am creat mediul potrivit pentru ca oamenii sa fie mai apropiati in interiorul complexului, exista o zona dedicata sportului, piscine, amenajam si plaja si avem petreceri in cartier o data la doua saptamani”, spune Buyukhanli, care locuieste, la randul lui, in Cosmopolis.

Faptul ca traiesti si munceste in acelasi loc ii ofera managerul timp si fiind o persoana sportiva profita la maximum de timpul extra pe care il are. “Merg cel putin de patru ori pe saptamana in afara weekend-ului cu bicicleta. Imi place sa schiez si pe apa si pe zapada. Schiul nautic este sportul meu preferat. Acum merg in Snagov, dar sper ca de anul acesta sa il pot practica chiar in Cosmopolis”, adauga managerul Opus Land.

Ahmet Buyukhanli

Investitiile in mini orasul pe care turcii de la Opus Land il construiesc in nordul Capitalei vor mai dura ani buni, pentru 2015 existand in plan si constructia unui mic centru comercial in interiorul complexului pe care familia Buyukhanli il construieste in Romania.

Nota de plata

Apa Plata

Espresso

Tartar de somon

Ton

Bian de mare

Total: circa 280 lei

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:

Mai multe articole din secțiunea Imobiliare și construcții »