Dezvoltatorul imobiliar Plaza Centers negociaza cu Dedeman si cu Lidl vanzarea unui teren de circa 46.000 de metri patrati in Iasi, cu o valoare estimata la 7,28 milioane de euro.

"Dedeman a semnat un precontract pentru a cumpara 37.000 de metri patrati din teren, iar Lidl vrea sa cumpere 9.000 de metri patrati. Tranzactia va fi realizata dupa ce Dedeman va obtine PUZ-ul pentru teren", au declarat pentru Mediafax surse din piata imobiliara, scrie Mediafax.

Potrivit raportului financiar al companiei, Dedeman a platit un avans de 2 milioane de euro pentru terenul a carui valoare este estimata in raport la 7,28 milioane de euro, cu peste 4 milioane de euro mai putin fata de 2013. De asemenea, dezvoltatorul, care detine o cladire de birouri in Bucuresti si terenuri pentru malluri la Constanta, Miercurea-Ciuc, Slatina si Timisoara, a incheiat un precontract pentru cedarea drepturilor de folosinta a unui teren de langa Ateneu, tranzactie care ar urma sa fie incheiata in a doua parte a anului viitor.

Motivul pentru care Plaza Centers a decis sa renunte la acest teren este legat de restrictiile de constructie impuse de autoritati avand in vedere ca terenul este amplasat intr-o zona istorica protejata. Plaza Centers voia sa construiasca pe acel teren un centru comercial de lux. Dezvoltatorul, detinut de grupul israelian Elbit, a vandut anul trecut doua terenuri, din Hunedoara (41.000 metri patrati tot retailerului de materiale de constructii Dedeman) si Targu Mures (31.500 metri patrati) cu 1,2 milioane de euro, respectiv 3,5 milioane de euro.

Plaza Centers vrea sa vanda si terenul de 36.500 metri patrati din Miercurea Ciuc, evaluat la 2,46 milioane de euro (fata de 5,6 mil. euro in 2013) si terenul de 26.500 mp din Constanta, evaluat la 3,3 milioane de euro (comparativ cu 6,3 milioane de euro in 2013). Proprietatile din Romania au pierdut 51 milioane de euro, la 113,4 milioane de euro, din care 40% din devalorizarea proiectului Casa Radio, de la 130,6 milioane de euro la 87 milioane de euro.

Plaza Centers, care a intrat in reorganizare judiciara in acest an, detine o participatie de 75% din proiectul Casa Radio, intr-un parteneriat semnat in 2006 cu Ministerul Dezvoltarii. Proiectul ar urma sa aiba o suprafata neta construita de 550.000 metri patrati, cu un centru comercial cu o suprafata inchiriabila de 76.000 metri patrati, dar si spatii de birouri, hotel, apart-hotel si un centru de conferinte. Compania a realizat o serie de demolari si lucrari preliminare la acest proiect, dar a oprit investitiile complet in 2009, dupa inceperea crizei.

Pentru acest an dezvoltatorul israelian isi propune sa inceapa dezvoltarea unui centru comercial din Timisoara pentru care a inceput sa caute chiriasi.

Dedeman, cea mai mare companie din domeniul retailului cu materiale de constructii si amenajarilor interioare din Romania, este detinuta de oamenii de afaceri Dragos si Adrian Paval si a incheiat anul trecut cu afaceri de 2,67 miliarde lei (606 milioane euro) si un profit net de 288,3 milioane lei (65,2 milioane euro).

Reteaua Dedeman din Romania numara 41 de magazine, in acest an fiind deschise 3 unitati, la Sibiu, Deva si Targu-Jiu. Compania a anuntat anterior ca vrea sa ajunga la o retea de 50 de magazine in Romania pana la finele anului viitor. Lidl parte a grupului german Lidl & Schwartz, care mai opereaza pe plan local reteaua de hipermarketuri Kaufland, are in Romania o retea de peste 180 de magazine.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Imobiliare și construcții »


Setari Cookie-uri