Un proiect gandit exact inainte de criza, cu un teren achizitionat in plin boom imobiliar, dar cu planuri amanate ani la randul din cauza crizei economice care a pus “pe hold” marile investitii imobiliare, dar care astazi a rasarit in centrul Capitalei drept un simbol al dezvoltarilor de profil. Cam asa ar putea fi sumarizata povestea celui mai nou proiect de birouri din zona CBD a Bucurestiului.

Lucrarile proiectului The Landmark din Bucuresti, un pariu comun al grecilor de la Piraeus Bank si al unui grup de investitori romani, s-au finalizat si constructia este gata sa isi primeasca viitorii chiriasi.

Despre dezvoltarile imobiliare de proportii se vorbeste deja de cativa ani, insa acestea sunt concentrate in cea mai mare parte in cateva puncte cheie – fie ca este vorba despre zona Barbu Vacarescu – Floreasca, fie Pipera, fie, mai nou, Centru-Vest, insa, din lipsa spatiilor disponibile in zona centrala a Capitalei, numarul dezvoltarilor de profil in aici a fost extrem de limitat.

Conform estimarilor, noul proiect situat pe strada Caderea Bastiliei din centrul Bucurestiul, a necesitat o investitie totala, cu tot cu achizitia terenului in plin boom imobiliar, ce depaseste 60 de milioane de euro, ceea ce clasifica proiectul intr-un top al celor mai scumpe investitii de profil la nivel local.

Citeste si:
20 cladiri de birouri de 500 mil. euro si-au schimbat proprietarii
Cushman & Wakefield: 20...

“Suntem foarte incantati de proiect si credem ca locatia este punctul cheie al acestuia, cu acces foarte bun dinspre trei zone deservite de transport in comun. The Landmark se afla in vecinatatea a doua statii importante de metrou – Piata Romana si Piata Victoriei si doua magistrale. Locatia si accesul sunt foarte bune. In plus, punem la dispozitia viitorilor chiriasi un numar de 375 locuri de parcare, ceea ce se traduce printr-un loc de parcare rezervat pentru fiecare 6 mp de spatiu inchiriat”, a declarat Nikos Chaniotis (foto mai jos), deputy general manager al Piraeus Bank Romania.

Constructia proiectului “The Landmark” a demarat la finalul anului 2014, iar constructia proiectului s-a realizat in decembrie 2016.

“Autoritatile au receptionat proiectul in luna februarie a acestui an, iar finalizarea efectiva a celor trei cladiri de birouri (A,B si C) a avut loc in luna mai. (…) Suntem pregatiti pentru a incepe operarea The Landmark. Pana in momentul de fata am purtat negocieri cu potentialii chiriasi si avem circa 60% din suprafata inchiriabila deja alocata”, a declarat, la randul sau, Constantin Banu, general manager Alecsandri Estates, unul dintre investitorii din spatele noului ansamblu de birouri.

Citeste si:
Florescu, Knight Frank: BPO si SSC vor migra catre orasele regionale
Horatiu Florescu, Knight...

Planurile investitorilor din spatele “The Landmark” vizeaza, pe langa inchirierea integrala a spatiului de birouri disponibil, si alocarea de spatii de la parterul celor trei cladiri catre diferite servicii care vor facilita inclusiv accesul locuitorilor din zona centrala a orasului, cat si a celor care doresc sa isi petreaca timpul liber intr-un astfel de loc.

“Ne dorim o cantina, care se va intinde pe o suprafata de circa 600 mp, avem discutii cu o cafenea cunoscuta, suntem in negocieri avansate cu un restaurnat asiatic si unul cu specific oriental, iar pe langa aceste spatii vom apela si la o serie de servicii, precum o spalatorie ecologica, un centru medical si farmacii.

The Landmark dispune de birouri cu o suprafata totala inchiriabila de 22.400 mp si alti 3.400 mp spatii de retail, la parterul celor trei cladiri de birouri, fiecare dintre structuri avand sapte etaje.

“Cladirile A si B sunt inchiriate in totalitate, iar la cea de-a treia cladire avem discutii avansate cu un chirias pentru inchirierea a doua etaje complete”, au mai precizat reprezentantii The Landmark.

Citeste si:
CBRE Romania, 1.000 de metri patrati in ansamblul Aviatorilor 8
CBRE Romania isi muta...

Florescu, Knight Frank: O investitie in centru isi pastreaza valoarea, chiar si intr-o eventuala criza

Circa 60% din spatiul disponibil a fost deja inchiriat in noul proiect, unul a carui localizare ii ofera o serie de avantaje importante.

“La inceputul anului viitor ne asteptam sa fie inchiriat in totalitate”, spune Horatiu Florescu (foto mai jos), presedinte si CEO al Knight Frank, consultantul imobiliar exclusiv al proiectului din centrul Capitalei.

Potrivit acestuia, majoritatea chiriasilor au cerut suprafete cuprinse intre 250 - 300 mp, dar s-au inchiriat si etaje intregi.

“O investitie in centru isi pastreaza valoarea, chiar si intr-o eventuala criza financiara.Este pentru prima data cand cladiri importante sunt livrate dupa recesiune in zona centrala a Capitalei, aici este ABC-ul imobiliarelor. CBD este pentru majoritatea chiriasilor alegerea ideala. Orice client ia in calcul pentru prima data zona centrala. In centru, terenul este mai scump, parametrii sunt mai mici, iar costul constructiei este mult mai mare”, a mai adaugat Horatiu Florescu.

Nu mai putin de 2.000 de angajati isi vor desfasura activitatea in noul proiect de birouri The Landmark din centrul Capitalei, acesta fiind deja inchiriat de companii precum Total Global Services Bucharest – entitate a Total Group, companie care ocupa aproximativ 4.500 mp din proiect, Wolftheiss, Uipath si GTM.

Intrebat despre piata de birouri din Romania, Nikos Chaniotis apreciaza ca tara noastra se afla pe un trend ascendent in privinta dezoltarilor imobiliare de profil.

“Piata de birouri in Romania este foarte puternic si sunt semnale clare de dezvoltare in sector. Este pentru prima data cand ne aflam in postura de investitori, pana acum am realizat doar credite pentru astfel de proiecte. Este un moment propice (..) . Sunt in tara de peste doi ani si jumatate si am vazut cresterea cererii. Multi investitori straini cauta sa realizeze venituri importante in domeniul imobiliar”, a mai punctat Chaniotis.

Referitor la planurile cu proiectul The Landmark, oficialul Piraeus Bank sustine ca prioritatea in momentul de fata este continuarea procesului de leasing. “Ne dorim sa identificam cei mai buni chiriasi pentru actualul proiect, iar in viitor, daca avem o oferta buna, ne gandim sa il vindem. Strategia noastra pe viitor este aceea de a vinde”, a mai precizat Nikos Chaniotis.

La randul sau, Horatiu Florescu apreciaza ca daca ne uitam in regiune, toate pietele sunt pe un trend pozitiv. “Este o piata care creste. Daca maine vine o criza in Bucuresti, o locatie centrala este mult mai usor de inchiriat decat una in alta parte a orasului. Este o zona sustenabila. Pentru un potential exit este o locatie ideala”, a mai punctat Florescu.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Imobiliare si constructii »



Citeste si
Sustainalytics s-a mutat in cladirea de spatii de birouri Unirii View