Ingo Nissen, managing director in cadrul Sonae Sierra, compania care a dezvoltat si detine centrul comercial ParkLake din Bucuresti, spune ca este mandatat de board-ul companiei sa caute noi oportunitati de dezvoltare in Romania si ca nord-vestul Bucurestiului este o zona in care ar mai fi loc de centre comerciale.

Cand il intrebi despre rezultatele de vanzari pe care le-au inregistrat retailerii care au magazine in ParkLake in primul an complet de functionare – mall-ul a fost deschis in septembrie 2016 –, Ingo Nissen, managing director in cadrul Sonae Sierra, spune ca nu poate dezvalui aceste cifre, dar ca nu are de se sa se planga, mai ales in ceea ce priveste a doua jumatate a anului.

”Anul trecut am avut un numar de peste zece milioane de vizitatori in ParkLake, a doua jumatate a anului a fost mult mai buna decat prima, a fost chiar satisfacatoare. A doua jumatate ma face sa fiu increzator ca in acest an vom avea, probabil, o crestere cu doua cifre. Nu pot dezvalui rezultatele retailerilor, dar pot sa va spun ca in ziua in care voi fi satisfacut, ar trebui sa fiu concediat. In cazul rezultatelor retailerilor, e la fel ca in cazul numarului de vizitatori: in a doua jumatate a anului trecut nu a fost nimic de care sa ma plang, in prima jumatate ar fi putut sa fie mai bine. Suntem pe calea cea buna. In 2018, daca nu avem o criza majora, ma astept sa fie mai bine. Centrele comerciale, in primele trei ani, au crestere a a traficului si a vanzarilor. Ceva amuzant: am citit un interviu cu David Hay de la AFI, la un an de la deschiderea AFI Cotroceni si spunea ”«Ar fi putut sa fie mai bine», adica exact ce spun eu acum. Sunt increzator ca mergem in directia cea buna, primii doi ani ai unui mall reprezinta timpul de care ai nevoie pentru a-ti gasi si a-ti stabiliza pozitionarea pe piata”, spune Ingo Nissen.

Gradul de ocupare al ParkLake este de 96%, iar recent au fost deschise magazine precum Salamander sau Diverta. Au fost si plecari de chiriasi in aceasta perioada, dar numai dintre chiriasii mici, cu magazine cu suprafete de 100-150 de metri patrati, in locul carora au venit alti retaileri.

”Din experienta noastra, in primii doi ani, 10% din chiriasii mici pleaca si asta reprezinta 2-3% din suprafata totala inchiriabila, nu e mult. Sunt chirasi care afla ca acel concept pe care l-au gandit ei nu functioneaza si asa mai departe. Acum avem 220 de chiriasi in total, fara standuri”, precizeaza Ingo Nissen.

In acest an, Sonae Sierra isi propune sa realizeze cateva schimbari in privinta infrastructurii rutiere adiacente mall-ului, dar lucrurile treneaza din cauza discutiilor prelungite cu autoritatile.

Ingo Nissen, ParkLake, mall

”Suntem inca in discutii cu autoritatile sa schimbam infrastructura rutiera din fata ParkLake, nu doar pentru a avea o traversare pentru pietoni, dar pentru a avea cateva schimbari in intersectia dintre Bd. Camil Ressu si Bd. Campia Libertatii si pentru a avea o statie de tramvai si pentru a schimba intrarea si iesirea ca sa putem organiza o banda pentru taxiuri. Nu este atat de usor, dar e in desfasurare si sper ca in cursul acestui an vom putea realiza aceste schimbari. Tocmai am realizat un studiu de trafic, care arata clar ca, dupa introducerea acestor schimbari, situatia va fi mult mai buna”, explica Ingo Nissen.

Ingo Nissen spune ca este mandatat de board-ul Sonae Sierra sa caute noi oportunitati de dezvoltare in Romania. Compania mai detine loturi de teren la Craiova si Ploiesti, oras in care insa sunt deja prezenti concurentii de la AFI si NEPI.

”Ca opinie personala, cred ca mai pot fi construite unul sau doua centre comerciale in Bucuresti, zona de nord-vest, cuprinsa intre Coloseum si AFI Cotroceni, in care nu exista niciun mall, poate fi o oportunitate. Bucurestiul nu este inca supraaglomerat din punct de vedere al mall-urilor. Board-ul Sonae Sierra mi-a dat sarcina clara sa gasesc noi oportunitati in Romania, caut aceste oportunitati. Cautam oportunitati de retail sau proiecte mixte cu o componenta majora de retail. Avem terenuri, il avem pe cel din Craiova din 2008, luam in considerare sa dezvoltam acolo, analizam acum daca este oportun sa o facem in acest moment. Mai avem la Ploiesti, dar acolo nu se va intampla prea curand, daca cineva ne face o oferta buna, luam in considerare sa vindem terenul din Ploiesti”, declara Ingo Nissen.

Legat de concurenta pe care NEPI, care a inaugurat la finalul anului trecut Ramnicu Valcea Shopping Center, Ingo Nissen spune ca este inca prea devreme sa vorbeasca despre impactul pe care aceasta deschidere il are asupra River Plaza, mall-ul detinut de Sonae Sierra in Ramnicu Valcea.

”Traficul nu a scazut, a fost Craciunul si a crescut, nu la fel de mult ca anul trecut, dar se pare ca impactul nu este atat de mare. Avantajul River Plaza este ca se afla chiar in centru, mai in centru de atat nu se poate, iar NEPI e un pic mai departe. Din experienta noastra, mall-urile din centrele oraselor nu sufera atat de mult. De exemplu, poti sa spui orice despre Unirii Shopping Center din Bucuresti, dar nu va merge niciodata in jos, pentru ca este in centru, intr-un nod de transport urban”, explica Ingo Nissen.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Imobiliare și construcții »


Setari Cookie-uri