Peste 10.000 de unitati locative noi sunt finalizate anual in piata imobiliara, care abunda de tot soiul de devoltatori rezidentiali cu oferte care mai de care mai diverse. La un asemenea "pipeline", a luat avant in ultimii ani si nisa organizatorilor de targuri imobiliare, care se intrec in inovatii si capacitatea de a acoperi o pondere cat mai ridicata din oferta existenta in prezent in piata. Adrian Stanescu, project manager al targului de locuinte Imobiliarium, apreciaza ca, in pofida unei competitii ridicate intre organizatori si a unui mare numar de targuri, in piata imobiliara exista in continuare spatiu de dezvoltare pe aceasta nisa, in conditiile in care piata de promovare si marketing imobiliar este inca in faza incipienta.

"Piata de promovare si marketing imobiliar este inca la inceput in Romania, iar marea majoritatea a planurilor se fac pe termen scurt. De regula, dupa ce finaliza un proiect rezidential, dezvoltatorul obisnuia incropeasca ceva pentru ansamblul respectiv, dupa care vedea el ce facea mai departe. In ultimii ani, insa, la dezvoltatorii de proiecte de mari dimensiuni observam deja un branding in spate, pe care il construiesc, au un plan construit pe termen lung, o agentie de relatii publice cu care lucreaza si in cadrul targului imobiliar arata un interes sporit pentru detalii", spune Adrian Stanescu (foto).

A treia editie a targului de locuinte Imobiliarium va avea loc intre 11-13 mai 2018, la Baneasa Shopping City si va prezenta un numar de peste 20.000 de imobile, din portofoliul a 84 de ansambluri. Imobiliarium constituie primul targ imobiliar unde a fost implementat pentru prima data conceptul de 3D si VR (Virtual Reality) in cadrul unui astfel de eveniment imobiliar. "Desi majoritatea dezvoltatorilor care sunt interesati sa isi expuna proiectele la targ sunt interesati atat de 3D cat si de VR, numarul acestora este mult mai redus, comparativ cu alte industrii. Imobiliarium este un eveniment marca Universum Events, care organizeaza, de asemenea, Internet & Mobile World sau Bucharest Technology Week. Acolo lucrurile sunt foarte diferite in ceea ce priveste infuzia de tehnologie", adauga project managerul Imobiliarium.

El arata ca numele evenimentului este format din imbinarea cuvantului "imobiliare" cu sufixul "arium" din limba latina veche. "Mai toate cuvintele din latina care se terminau in arium desemnau un anume ecosistem. Ne-a placut sa credem ca realizam un ecosistem de imobiliare cu cele mai importante oferte. Vizitasem evenimentele clasice de targuri imobiliare si lipsea ceva. Am simtit ca ne-am intors in timp fata de standardele pe care ni le-am propus noi si am considerat ca este momentul sa venim in piata cu un eveniment diferit, mult mai centrat in jurul vizitatorului".

Imobiliarium: Doar o treime dintre vizitatorii unui targ imobiliar mai vin pentru Prima Casa

"Marea majoritate a dezvoltatorilor cu care avem discutii sunt increzatori in viitorul pietei imobiliare, desi sunt multe opinii care spun ca urmeaza o noua criza. Cel mai simplu sa ne dam seama daca urmeaza sau nu o bula imobiliara este sa comparam pretul mediu pe metru patrat al unui apartament reprezentativ din piata cu salariul mediu pe economie. Daca raportul este mai mare de 3 atunci ne aflam intr-o bula imobiliara. Daca este mai mare de 5 suntem intr-o perioada de criza, cum a fost in 2008. Acum insa ne aflam la un nivel sub 3", spune Adrian Stanescu.

Citeste si:
O locuinta de 50-60 mp nu este propice pentru o familie cu 3 membri
Urbanis: O locuinta de 50-60...

In continuare, arata project managerul Imobiliarium, "cererea mult mai ridicata decat oferta din Bucuresti, ofera, de asemenea, un surplus de incredere investitorilor. La eveniment, vom avea sase sau sapte proiecte care au peste 500 de apartamente. Aceasta cerere mare este data si de apetitul investitional existent in piata, in conditiile in care, la nivelul Uniunii Europene, Bucurestiul este inca o capitala ieftina. Sunt foarte multe persoane care vin din strainatate pentru a face investitii in piata imobiliara din Romania".

In acelasi timp, nici puterea de cumparare a romanilor nu a stagnat, ci "la ultima editie, o pondere de 36% dintre vizitatori au avut un buget de pana in 60.000 de euro, iar restul au avut de la 61.000 euro pana la 200.000 euro si peste. Asadar, mai mult de jumatate dispun deja de fonduri peste nivelul Prima Casa", mai spune Adrian Stanescu.

Conform datelor Imobiliariul, un procent de circa 80% dintre imobilele aflate in ofertele dezvoltatorilor se vand in faza de plan sau constructie. Astfel, se observa o revenire a tendintei de achizitie a imobilelor aflate inca in faza de constructie sau plan, motiv pentru care foarte putine locuinte sunt deja finalizate. Astfel, un procent de circa 60% dintre acestea sunt in constructie, 20% se afla in faza de plan si doar 20% sunt finalizate. Totusi, diferenta fata de anii 2007-2008 consta in faptul ca cele mai multe imobile care se vand acum in plan sau in constructie se afla la o faza ulterioara a dezvoltarii.

"In prezent, cumparatorul acorda mai multa incredere constructorului, mizand pe experienta acestuia, precum si pe parerile locatarilor din spatiile anterior construite. Pe de alta parte, foarte putini clienti sunt dispusi sa investeasca intr-o locuinta finalizata pe termen mediu sau lung, drept pentru care timpul pana la finalizarea constructiei este mult mai mic, comparativ cu intervalul temporar mentionat anterior", conchide Adrian Stanescu.

Citeste si:
The Concept: Limitarea plafonului de TVA 5% divide piata rezidentiala
Daniel Tudor, The Concept:...


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Imobiliare si constructii »



Citeste si
Creativity4Better Opening Act, primul event al Creativity4Better Hub