Wizmo.ro, platforma de anunturi imobiliare, lansata pe piata in iunie 2016 de catre un grup mixt de investitori belgieni si romani, a ajuns recent la peste 100.000 de proprietati listate si active, iar in perioada urmatoare tinteste pozitionarea in clasamentul primelor trei site-uri de profil. Dar, intr-o piata de platforme imobiliare foarte competitiva si destul de aglomerata, cu multi newcommers, Wizmo.ro spune ca pariaza pe tehnologia CRM pentru a se diferentia in fata unor utilizatorii mereu on-the-run si conectati la dispozitive mobile.

Wizmo.ro este o platforma de promovare a anunturilor imobiliare, centrata pe nevoile utilizatorilor, dar a pornit ca fiind o solutie de crawling. Daca la primele sase luni de la lansare aveam aproximativ 20.000 anunturi active, iata ca la un an si jumatate mai tarziu reusim am depasit cifra de 100.000 de proprietati. Initial, scopul nostru a fost ca la finalul primului an de activitate sa atingem aceasta performanta. Dar, ca in orice start-up, multe dintre planurile construite initial - la nivel teoretic, bazate pe un market research, nu au fost adaptate suficient la contextul pietei din 2016. Asadar, am fost fost nevoiti sa regandim putin situatia si sa ne aliniem strategia si mai mult cu nevoile reale ale pietei", spune Maarten Deboo (foto), CEO Wizmo.ro.

Astfel, adauga managerul, "am ajuns la concluzia ca cea mai buna strategie pentru noi si clientii nostri ar consta in integrarea a cat mai multe sisteme de CRM in structura platformei. Acesta a devenit unul din focusurile noastre principale, iar in prezent am ajuns sa avem alaturi cinci parteneri: Justimmo, Softimobiliar CRM, Rebs, ImmoFlux si ImobManager.

Wizmo.ro: Platformele pot prelua o buna parte din atributiile consultantilor imobiliari

"Putem spune cu certitudine ca piata de platforme imobiliare este competitiva, chiar destul de aglomerata. Exista un jucator cu vechime considerabila in piata si destul de multi newcommers. Cu toate acestea nu exista discrepante majore la nivel de functionalitati ale platformelor in momentul de fata. Adevaratele diferente se afla la nivel de bugete, si asta se reflecta in prezenta brandurilor pe cat mai multe canale de comunicare, si implicit, in mintea utilizatorilor (fie ei B2B sau chiar consumatorii finali)", afirma Maarten Deboo.

In ceea ce priveste tendintele, "ne asteptam ca in perioadele urmatoare sa apara optiuni noi de vizualizare a proprietatilor listate pe aceste platforme precum fotografiile 360 (pentru interior) sau videoclipurile cu drona, pentru vizualizarea cladirilor si a imprejurimilor (in exterior)". De altfel, scopul platformelor este de a facilita relatia intre agentii sau dezvoltatori si consumatorii finali si de a face contactul dintre acestia cat mai contextual si direct, limitand astfel situatiile in care acestia pierd timp cu un lead fals. In acest scop, optiunile de live messaging sunt de foarte mare ajutor pentru ambele parti.

Citeste si:
Aproape 90% dintre spatiile de birouri din Bucuresti sunt de inchiriat
Re/Max si Wizmo.ro: 90%...

Dar, fiind atat de orientate spre nevoile utilizatorilor, "platformele pot interveni si prelua o buna parte din atributiile consultantilor imobiliari. Aici consideram ca agentiile si dezvoltatorii vor fi provocati din ce in ce mai mult de catre progresele tehnologice si automatizarile posibile. Calitatea serviciilor oferite va trebuie sa intre pe o panta ascendenta pentru a putea concura cu tehnologia", adauga Maarten Deboo.

In opinia sa, pentru agentii si dezvoltatorii imobiliari, avantajul cel mai mare este dat de faptul ca isi pot publica intreg portofoliul de proprietati pe Wizmo.ro gratuit, indiferent de numarul acestora. Singura functionalitate pentru care se plateste este aceea de promovare a anunturilor, pentru a le afisa in topul cautarilor. De asemenea, algoritmul platformei e construit in asa fel incat la o cautare sa fie afisate mai intai anunturile complete: cu fotografii, texte si campuri descriptive complete.

Maarten Deboo: 75% din cautari vin de pe dispozitive mobile

Pe termen scurt, Maarten Deboo spune ca prioritatile Wizmo.ro vizeaza cresterea bazei de clienti platitori de abonamente, de a diversifica rata de clienti din bransa dezvoltatorilor imobiliari si de a mentine rata de retentie a clientilor. De asemenea, platforma tinteste majorarea numarului de anunturi active la 160.000 si cresterea awareness-ului pentru brand.

In acelasi timp, pe termen lung, Wizmo.ro doreste sa se pozitioneaza in clasamentul primelor trei platforme de anunturi imobiliare, dar drept "top of mind" pentru: studenti si young professionals (18-30), persoane cu studii superioare, persoane care traiesc in mediul urban (cu precadere in marile orase si centre universitare), dar si straini si expati (care doresc sa se mute sau sa investeasca pe piata imobiliara din Romania).

Citeste si:
Cine sunt investitorii care alearga dupa cladirile cu risc seismic
Cine sunt investitorii care...

"Unul din focusurile noastre este diversificarea integrarilor cu CRM-uri si cum utilizatorii Wizmo sunt mereu on-the-run avem in plan si dezvoltarea si optimizarea pentru dispozitivele mobile, in contextul in care circa 75% dintre sesiunile pe Wizmo.ro vin de pe aceste dispozitive", conchide Maarten Deboo.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Imobiliare si constructii »



Citeste si
Spatii comerciale: Clujul aduce acelasi randament ca Bucurestiul