Marile lanturi de retail, care isi desfasoara activitatea in special in cadrul centrelor comerciale, si-au mentinut in 2018 ritmul mediu de crestere a cifrei de afaceri la nivelul de 12%, similar cu cel din 2017 si dublu fata de avansul consumului, care in primele zece luni ale anului a consemnat un plus de 5,9%, potrivit celei de-a doua editii a studiului Retailers' METRICS, realizat de Cushman & Wakefield Echinox.

In cadrul studiului au fost analizate ritmul de expansiune si evolutia cifrei de afaceri ale unui numar de 88 de companii de retail care opereaza magazine sub mai mult de 100 de branduri internationale si locale din domeniile FMCG, Fashion, Electro-IT, Cosmetice, Articole Sportive, Incaltaminte, Articole pentru Copii, Bijuterii, Restaurante si Cafenele, Home & Deco si Librarii.

Retailerii analizati aveau la inceputul anului 2018 peste 5.054 de magazine, iar de-a lungul anului si-au extins retelele cu 487 de unitati noi, comparativ cu un numar de 522 de deschideri in 2017. In ceea ce priveste cifra de afaceri, rulajul cumulat al acestor companii este estimat pentru 2018 la 15,37 miliarde de euro, avand o cota de piata de aproape 40% din cifra de afaceri totala a companiilor specializate in comert cu amanuntul.

"Evolutia din 2018 ne arata ca retailerii mari, cu zeci sau sute de magazine, continua sa castige cota de piata atat prin extindere, cat si organic. Chiar daca din punct de vedere al livrarilor de spatii noi, 2018 nu a fost un an senzational, iar cele cateva deschideri au fost concentrate in ultimele luni ale anului, majoritatea retailerilor au gasit resurse sa creasca pe fondul majorarii salariilor si a puterii de cumparare, a inflatiei, dar si a comertului online", apreciaza Cristi Moga, head of research, Cushman & Wakefield Echinox.

Fata de anul 2017, ritmul de extindere a retelelor de magazine a incetinit in majoritatea sectoarelor, atat ca urmare a optiunilor limitate de spatii, cat si pe fondul continuarii procesului de optimizare derulat de o serie de retaileri. Cele mai mari cresteri ale cifrei de afaceri sunt preconizate pentru retailerii care comercializeaza articole pentru copii (39%), articole vestimentare (17%) si produse din categoria Home & Deco (16%).

Citeste si:
Patru luni până la Crăciun: brazii au apărut deja în anumite magazine
Patru luni până la Crăciun:...

Evolutia deschiderilor de magazine in ultimii doi ani

Sursa foto: fiphoto / Shutterstock

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Marius Alexandru Stanciu
Absolvent al Facultatii de Economie din cadrul Academiei de Studii Economice din Bucuresti si al unui program de Master, cu specializarea Economie Europeana, sustinut in aceeasi institutie, Marius Alexandru Stanciu dispune de o experienta jurnalistica de peste 12 ani, dobandita in cadrul redactiei Wall-Street.ro si acopera din punct de vedere editorial evenimente si interviuri din piata imobiliara, piata asigurarilor si pensii private.

Te-ar putea interesa și:

Setari Cookie-uri