Daca in cazul dezvoltarilor de proiecte rezidentiale si de spatii de birouri exista un grad de libertate si variatie, la hoteluri este esentiala standardizarea, apreciaza Ivona Amaritei, Senior Partner in cadrul biroului de arhitectura Cumulus. Dar, reteta, numita generic - standard, difera totusi in functi de brand-ul ales, de la reguli de proiectare si pentru indeplinirea cerintelor de calitate ale constructiei si instalatiilor, pana la o suma de reguli si indicatii pentru configurarea identitatii brandului in functie de utilizatorul aflat in target.

"Cu siguranta este loc de mai multe hoteluri in Bucuresti; putem compara cu Budapesta unde numarul este de pana la 20 ori mai mare. As mentiona Piata Victoriei, Calea Victoriei, Centrul Vechi, Pipera in continuare, Orhideea, Romexpo drept zone in care vedem o dezvoltare posibila catre turism de recreere si de business", spune Ivona Amaritei (foto).

In opinia sa, "Bucurestiul incepe sa placa si sa fie interesant; avem turism de recreere, calatori care vin sa se bucure sa viziteze capitala noastra in tihna, in vacanta. Turismul de business se va dezvolta in jurul centrelor de business, atata timp cat acestea se vor dezvolta in conexiune cu marile corporatii si aici ma refer si la necesitatea de a avea cazare si sali mari de conferinte pentru conventii si formare profesionala. In ceea ce priveste turismul de recreere, acesta se va dezvolta in masura in care orasul are un suflu dinamic, ofera atractii, evenimente culturale. Viata unui oras atrage calatori".

Este important ca orice investitie de hotel sa seteze de la inceput un brand dincolo de clasificare.

"Daca la poiecte rezidentiale si spatii de birouri exista un grad de libertate si variatie, la hotel este esentiala standardizarea. Orice reteta de succes presupune o alocare a resurselor de timp si bani in proportiile corecte, aceasta insemnand ca proiectul sa evolueze din planul ideilor in cel al concretului. Un proiect contine intotdeauna un germene de experiment, intrucat terenul are mai intotdeauna particularitati, nu exista terenuri identice ca forma, caracteristici, constrangeri", mai spune arhitectul Cumulus.

Verificari pe litoral: Ce au...
Citeste si: Pericolul de pe litoral: Verificari ISU in hoteluri si restaurante

Ea adauga ca "provocarea este chiar in acest aspect, sa gasesti standardizarea maxima a elementelor, astfel incat sa eficientizezi cheltuielie financiare si sa te incadrezi in timp, dar sa acoperi si partea de necunoscut si diversitate ce rezulta din particularitatea situatiei".

Astfel, "la o cladire de apartamente ingredientul «diversitate» este mai mare fata de un hotel, unde camerele trebuie sa fie identice (atat pentru a multumi turistul amator de un brand specific, dar si pentru a putea avea mobiler de serie si nu mobiler unicat pentru fiecare camera). Daca la un hotel, siguranta si confortul turistului izvorasc chiar din aceasta repetabilitatea a camerelor, acesta fiind multumit «sa fie pierdut» ca identitate in multitudinea camerelor, la rezidential locuitorul isi doreste sa fie «unic», isi doreste ca unicitatea apartamentului sau sa fie perceputa si spatiul sa fie individualizat. Port o «haina» unica atunci cand sunt eu, iar cand vreau sa ma simt bine port aceiasi «haina» ca ceilalti".

Brandul urmareste nivelul de iluminare, nivelul de finisare, exista standard pentru orice...

"Detinatorii brandurilor vin cu o experienta deosebita in hotelarie, de necontestat. Reteta de brand, numita generic - standard, contine un domeniu general si unul particular. Domeniul general contine reguli de proiectare pentru securitate la incendiu, siguranta in gabarite, spatii cu destinatie precisa si fluxuri, pe scurt reguli pentru indeplinirea cerintelor de calitate ale constructiei si instalatiilor, pentru a asigura calitatea constructiei", spune Ivona Amaritei.

GLO Marine, povestea...
Citeste si: Trei tineri romani s-au intors acasa pentru a proiecta nave la Galati

Pe de alta parte, "domeniul particular consta intr-o suma de reguli si indicatii, exemple, pentru configurarea identitatii brandului in functie de utilizatorul aflat in target. Identitatea brandului este atent studiata si definita impreuna cu serviciile oferite in cadrul hotelului, se reflecta in designul interior si in configurarea spatiilor si a functiunilor. Se indica o gama de culori, se urmaresc anumite texturi de materiale, un anumit tip de mobilier si asa mai departe".

In opinia sa, "brandul urmareste nivelul de iluminare, nivelul de finisare, exista standard pentru orice – inaltimea camerelor si marimea lor, latimea culoarului, marimea dusului, tipul bateriei, oglinda si pozitionarea ei, iar absolut toate elementele (care sunt de ordinul miilor) sunt urmarite pe tot procesul de proiectare si implementare de catre brandul international si orice abatere este discutata, aprobata sau respinsa".

Iar, "aici apare o relatie intre investitor si brand care uneori poate fi greu de gestionat, dar in cazurile in care sunt profesionisti cei care lucreaza de ambele parti, exista o intelegere comuna despre ce inseamna afacerea hoteliera. De aceea, este important ca in orice investitie de hotel sa se cunoasca de la inceput caracteristicile brandului dincolo de categoria din care face parte, astfel incat spatiile sa fie gandite si proiectate din timp pentru o eficientizare si o standardizare cat mai mare, ambele reflectandu-se direct in cifra profitului", afirma arhitectul Cumulus.

Patru noi hoteluri, proiectate de Cumulus, vor rasari in Capitala in urmatorii doi ani

Biroul de arhitectura Cumulus va finaliza in urmatoarele luni proiectarea a patru hoteluri in Capitala si care vor insuma o investitie in constructii de peste 50 milioane de euro. Constructia hotelurilor a presupus aproape doi ani de zile si a implicat un numar de cinci senior partners si 15 arhitecti din cadrul Cumulus.

Accor si Orbis Group deschid...
Citeste si: Accor si Orbis Group deschid 10 hoteluri pana in 2022

Cele patru hoteluri sunt dezvoltate de Apex Alliance si se vor numi: Courtyard by Marriott 4*, primul hotel al brandului Courtyard by Marriott International construit in Bucuresti; Moxy 3* by Marriott, primul hotel al brandului Moxy by Marriott International din Romania, dedicat Millenialilor; Autograph 5* by Marriott, primul hotel al brandului Autograph by Marriott International in Romania, ridicat in cladirea monument istoric - Palatul Bancii Marmorosch Blank & Co. si Hilton Garden Inn 4*, primul hotel-aeroport de brand international din Romania, construit in Otopeni.

Lucrarile la proiecte au demarat in 2017 si 2018 si sunt programate sa se incheie in vara si toamna lui 2019, respectiv inceputul lui 2020, arata Cumulus. In gestionarea relatiei cu dezvoltatorii, Cumulus a coordonat atat detaliile ce tin de specialitatile de structura si instalatie, cat si relatia efectiva cu brandurile hoteliere Marriott si Hilton pentru aprobarile necesare proiectelor derulate.

Cumulus este un birou de arhitectura rezultat acum doi ani din fuziunea a trei companii, fiecare cu o experienta de peste 20 de ani in piata. Echipa este alcatuita din 40 de arhitecti cu 8 senior partners, dintre care trei sunt fondatori: Adrian Soare, Razvan Puchici si Liviu Zagan. Cumulus furnizeaza servicii integrate de proiectare pentru cladiri civile si urbanism.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Imobiliare si constructii »



Citeste si
Patru noi hoteluri vor rasari in Capitala pana in primavara lui 2020