2019 a fost de bun augur pentru Timisoara si pentru vestul tarii din punct de vedere al proiectelor de real-estate. La sfarsitul lunii august a fost inaugurat, nu departe de centrul orasului, ansamblul Iulius Town Timisoara, cel mai mare proiect de regenerare urbana din acest an.

Un proiect mixed-use in valoare de 442 milioane de euro, „crescut” in jurul mall-ului Iulius existent in Timisoara din 2005. Un ansamblu complex si amplu, care a devenit un reper pentru timisoreni si nu numai. De altfel, clientii au fost cei care au stimulat dezvoltarea acestuia.

Orasul din inima Timisoarei

Iulius Town este un oras in oras, un cumul de recorduri, daca este sa ne uitam fie si doar la cifre. Reprezinta, in acelasi timp, cea mai mare suprafata de retail – 120.000 mp si peste 450 de magazine, multe dintre ele in premiera in aceasta parte a tarii; un pol de business regional, modern si inovator, devenit sediul a numeroase companii de calibru, romanesti si internationale – peste 100.000 mp spatiu de birouri; cel mai mare centru de fitness si sanatate din Romania, cu piscina semiolimpica acoperita; cea mai tanara si spatioasa gradina, locul in care pot fi admirate laolalta zeci de mii de plante decorative, arbusti si arbori, intr-o suprafata amenajata de aproape 44.000 mp.

Anul viitor, odata cu finalizarea United Business Center 0, Iulius Town va gazdui si cea mai inalta cladire de birouri din Romania. Cu o inaltime de 155 de metri si 27 de etaje, UBC 0 va deveni o emblema pentru Timisoara.

Dincolo de cifrele ametitoare, este interesant de stiut ca in cele trei cladiri de birouri clasa A operationale, cu o suprafata de peste 50.000 mp, dezvoltate conform celor mai moderne standarde internationale in materie de office, s-au instalat deja peste 30 de companii, pentru care lucreaza mai mult de 5.000 de persoane. Dupa finalizarea si celei de-a patra cladiri, cea mai impozanta, care va livra pe piata 52.000 mp de office, in Iulius Town isi vor avea locul de munca aproximativ 16.000 de oameni – 13.000 in zona de birouri si 3.000 in cea de retail.

Echilibrul perfect intre „work – live – shop – play”

Pentru toti acestia, dar si pentru timisoreni si locuitorii din regiune, Iulius Town a fost gandit ca o solutie pentru un stil de viata simplificat, mai putin consumator de timp, o retea care te conecteaza la tot ceea ce ai nevoie in rutina urbana zilnica: munca, relaxare in natura, sport, shopping, loisir. Si multe alte servicii care sunt disponibile, toate, sub aceeasi umbrela: scoala si gradinita la mall, 12 sali moderne de cinema, trei dintre ele in regim VIP cu film si cina all inclusive, centru de conferinte si evenimente, toate serviciile de care ai nevoie, inclusiv birouri ale institutiilor publice, precum Pasapoarte si Permise.

Un astfel de proiect creeaza, inevitabil, un furnicar in centrul Timisoarei, asa ca dezvoltarea a avut in vedere si solutii pentru fluidizarea traficului, cum este si tunelul auto realizat de la zero, si amenajarea de spatii mari de parcare, cu peste 4.000 de locuri, astfel incat si in cele mai aglomerate zile, cum sunt cele din perioada sarbatorilor de iarna, parcarea sa nu fie o problema. Locuri de parcare securizate sunt valabile si pentru cei care se deplasezaza cu bicicleta, circa 800, deoarece compania IULIUS si partenerul sau, Atterbury Europe, autorii acestui proiect, incurajeaza sportul. Este acelasi scop pentru care cladirile office sunt prevazute cu vestiare si dusuri dedicate celor care aleg mijloacele alternative de transport.

Credem ca punctul forte al Iulius Town este inovatia, cautam continuu sa adaugam functionalitati noi celor traditionale pentru a raspunde cerintelor unei comunitati largite. Avem shopping, relaxare, business, socializare, recreere, sport, servicii medicale, educatie care se imbina armonios in acest proiect, intr-o relatie de vecinatate confortabila, menita sa simplifice lucrurile. Toate intr-un singur loc, fara stresul timpului pierdut in trafic. Nu asta cautam cu totii? Acesta este viitorul in real-estate, vor avea de castigat cei care vor asculta vocea comunitatii si vor dezvolta proiecte pe masura asteptarilor ei”, au transmis reprezentantii companiei IULIUS.

Business la inaltime – centrul office al regiunii

In ceea ce priveste segmentul office, companiile tin tot mai mult cont de ceea ce isi doresc angajatii – este foarte important locul, cat mai bine conectat la transportul public, dar si la zone de shopping si loisir, cu spatii de parcare si de recreere. Acestea sunt, deja, conditii de baza si orice se adauga este un „plus”.

Conceptul mixed-use, croit pe gustul comunitatii, si-a facut cu usurinta loc in viata orasului. O confirma, de pilda, cifra de afaceri generata de zona de retail in primele trei luni de la deschidere, cu peste 21% mai mare fata de aceeasi perioada a anului trecut. Si traficul este in crestere cu 15% fata de acelasi interval din 2018, fara a include insa zona de cafenele si restaurante cu acces direct din parc si nici spatiile de retail de la parterul celor trei cladiri de business operationale astazi – UBC 1, 2 si 3. Anul trecut, Iulius Mall Timisoara a avut un trafic de peste 16 milioane de persoane, iar estimarile indica faptul ca, prin Iulius Town, se va depasi 20 de milioane.

Proiect mixed-use cu „inima” verde

Dincolo de cifre, Iulius Town are si alte puncte forte: spatiile generoase de birouri in stil open space, scaldate in lumina naturala si cu o panorama superba asupra Timisoarei, sunt amplasate in „cladiri verzi” din punct de vedere al sustenabilitatii. Iar verdele si-a facut loc si in cladiri, spre bucuria angajatilor care, cand ies din birou, descopera un adevarat „parc” chiar in receptie, cu maslini si bancute, incat ai senzatia ca te afli pe malul Mediteranei.

Gradina este un superb loc de intalnire pentru comunitate, locul unde copiii sunt rasfatati cu spatii de joaca si un carusel etajat, iar cei dornici de relaxare sunt intampinati cu restaurante si cafenele cu specific international. Este un magnet pentru intreaga comunitate, care a cucerit imediat preferintele de petrecere a timpului liber ale intregii familii. Aici sunt organizate evenimente inedite: proiectii de cinema in aer liber, festivaluri de stiinta si arta, concerte, competitii sportive, activitati pentru copii si multe altele.

La trei luni de la inaugurare, Iulius Town Timisoara este locul in care vrei sa fii, indiferent daca vrei sa iti dezvolti afacerea, sa lucrezi, sa faci cumparaturi sau sa te relaxezi. Este imboldul care ofera avans economic orasului si care aduce plus-valoare comunitatii, setand un nou stil de viata si generand oportunitati variate.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Imobiliare și construcții »


Setari Cookie-uri