Decizia autorităților de a suspenda temporar activitatea de comercializare a bunurilor considerate neesențiale din cadrul centrelor comerciale afectează peste 9.000 de magazine din România, fiecare zi de închidere provocând pierderi că urmare a unor venituri neîncasate cuprinse între 15 și 20 de milioane de euro, potrivit unei analize a companiei de consultanţă imobiliară Cushman & Wakefield Echinox.

Ordonanțele militare emise în contextul pandemiei de Covid-19 exceptează de la această suspendare magazinele care comercializează preponderent produse alimentare, electronice, veterinare și farmaceutice, precum și serviciile de curățătorie și optică medicală.

Stocul de retail modern (malluri, parcuri de retail și galerii comerciale) din România este de circa 3,9 milioane de metri pătrați, din care supermarketurile și hipermarketurile - principala categorie de magazine rămase deschise, reprezintă circa 23%, potrivit datelor Cushman & Wakefield Echinox. Estimarea cu privire la veniturile neîncasate ia în calcul un nivel al vânzărilor mediu într-o perioadă cu activitate normală pentru un astfel de centru comercial, estimat la 2.000 de euro / mp / an.

Retailerii de modă, stocuri imense de produse nevândute

La nivel internaţional, în contextul problemei sociale, dar și a pierderilor financiare rezultate din fiecare zi de neoperare, marii retaileri și casele de modă cu tradiție au început să se implice serios în lupta împotriva răspândirii virusului, în vederea reluării activității normale și redeschiderii magazinelor.

Marile grupuri, precum LVMH sau L’Oreal, au început producerea de substanțe dezinfectante, în timp ce H&M sau Inditex au intervenit prin reorientarea către producția echipamentelor medicale de protecție.

Citeste si:
Cheltuielile casnice ale românilor au crescut cu 14% în pandemie
Studiu GfK: Cheltuielile...

Aceste lucruri se întâmplă în contextul în care retailerii de modă și de beauty au stocuri imense de produse nevândute. Suspendarea programului de fashion week sau nelansarea colecțiilor de toamnă-iarnă 2020 sunt lucruri fară precedent, la care piața trebuie să se adapteze.

"Spre deosebire de companiile cu notorietate, precum LVMH, L’Oreal, H&M sau Inditex, mulți alţi retaileri, atât internaționali, cât și locali, se vor lupta pentru a supraviețui în acest context extrem de dificil. Niciodată nu s-a resimţit interconectarea globală mai mult decât în această perioadă. Soluția pe care o vedem este aceea a dialogului între toți jucătorii din industrie, și anume bănci, retaileri, proprietari de spaţii și centre comerciale și instituții ale statului. Retailul are un rol esențial în spațiul social modern și ar putea fi un catalizator în vederea relansării economiei", spune Bogdan Marcu (foto), partner retail agency, Cushman & Wakefield Echinox.

Ca alternativă viabilă, în funcţie de modul în care va reuşi să gestioneze volumul actual mărit de cereri, comerţul online ar putea deveni un segment câştigător pe termen lung, prin conservarea unei cote semnificative din piaţa de retail câştigată în aceste zile.

În timp ce comerţul online pentru produse de lux (sau produse neesenţiale) a scăzut dramatic în ultima lună, retailerii de produse alimentare şi de uz caznic care erau deja pregătiţi pentru operaţiuni online au avut de câştigat.

Citeste si:
Turismul balnear post-COVID: Turiştii să se simtă în vacanţă, nu ca...
Turismul balnear din România,...

"În afară produselor alimentare, farmaceutice, de întreținere și veterinare, comerțul online reprezintă în momentul de faţă singură opțiune pentru consumatori. Astfel, în funcție de cât de mult va dura distanțarea socială, este posibil că obișnuința oamenilor de a comandă din confortul casei lor să schimbe modul de achiziție al produselor pe viitor, în special în ceea ce privește alimentele sau alte produsele uzuale", conchide Bogdan Marcu.


Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Imobiliare și construcții »



Citește și
Este Bucurestiul saturat de mall-uri? Ce spun cifrele din regiune
Setari Cookie-uri