Ai înființat o firmă nouă sau vrei să muți sediul companiei pe care o conduci? Înseamnă că ai nevoie să închiriezi un spațiu de birouri. Îți prezentăm în continuare cele mai utile sfaturi ca să alegi exact ce-ți trebuie pentru o activitate eficientă, în condiții optime de costuri și alocare a resurselor.

Realizează o listă cu zonele preferate pentru sediul companiei

Începe prin întocmirea unei liste cu zonele din oraș pe care le consideri potrivite pentru sediul firmei tale, în funcție de obiectul de activitate și de amplasarea colaboratorilor, a furnizorilor și chiar a clienților companiei. Astfel vei avea o hartă a oportunităților și vei alege mai ușor din oferta existentă în materie de spații de birouri.

Stabilește bugetul disponibil pentru închiriere, mutare și instalare

Ca să găsești un sediu potrivit pentru firma ta trebuie să știi de câți bani dispui, așa că este necesar chiar de la început să stabilești un buget maxim pe care firma și-l permite pentru mutare și închiriere a unui spațiu pentru birourile angajaților. Include în suma estimată și cheltuielile de transport și instalare propriu-zisă.

Colaborează cu brokeri imobiliari și firme de real estate

Apelează la expertiza specialiștilor în imobiliare, ca să afli cele mai bune oferte de pe piață. Astfel beneficiezi de sprijin logistic și juridic la negocierea și semnarea contractului de închiriere. Dacă ai în vedere împrumuturi bancare pentru cumpărarea spațiului de birouri, ai la dispoziție un calculator de credit ipotecar, ca să știi cum să abordezi din punct de vedere financiar oportunitățile prezentate.

Verifică rezistența construcției și calitatea infrastructurii

Când ai găsit locuri corespunzătoare, verifică în detaliu clădirile ce găzduiesc acele spații de birouri. Ia în considerare rezistența construcției și calitatea sistemelor electric, de încălzire, de izolare termică și de comunicații.

Află opinia altor firme care au închiriat spații de birouri în clădire

Dacă vrei să ai o imagine de ansamblu asupra condițiilor pe care le oferă o clădire de birouri, întreabă-i pe chiriașii actuali, acele firme care deja s-au mutat în locație și activează în condițiile despre care ți-au vorbit proprietarii spațiului.

Solicită detalii despre dotările spațiului de birouri

La vizitarea locațiilor cere detalii despre dotările fiecărei zone de birouri, ca să te asiguri că toți angajații vor beneficia de condiții adecvate de muncă: iluminat, mobilier de lucru, toalete, spații de tip cafeteria, acces la zone de relaxare în aer liber.

Verifică disponibilitatea și costurile serviciilor de curățenie și mentenanță

Verifică dacă suma achitată pentru chiria spațiului de birouri cuprinde curățenie, mentenanță și reparații curente. Solicită detalii despre operațiunile pe care le include fiecare serviciu, în ce condiții îți sunt furnizate și care sunt obligațiile pentru chiriaș.

Analizează tendințele de dezvoltare a zonei în care se află spațiul de birouri

Atunci când închiriezi un spațiu de birouri pentru firma ta este bune să gândești în perspectivă. Ia în considerare potențialul de dezvoltare a zonei, pentru a alege un sediu bine poziționat, într-un hub de afaceri care să reprezinte o carte de vizită prestigioasă.

Ține seama de sfaturile prezentate și optează pentru un spațiu de birouri modern, situat într-o locație bună, care să-ți pună la dispoziție toate dotările necesare pentru activitatea firmei tale.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Imobiliare și construcții »


Setari Cookie-uri