Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a dat un ordin, publicat pe 5 decembrie în Monitorul Oficial, prin precizează cum se va face înregistrarea la Fisc a tuturor contractelor de închiriere.

Obligația se aplică de la 1 ianuarie 2023. Cei care obțin venituri din închirierea bunurilor proprii vor fi obligați să înregistreze la ANAF, într-un termen de 30 de zile, contractele pe care le încheie, până acum înregistrarea lor fiind opțională. Noua regulă se aplică atât contractelor de închiriere încheiate începând de anul viitor, cât și contractelor de închiriere care se află în derulare la 1 ianuarie 2023. Pentru acestea din urmă,termenul de conformare este însă mai lung, de 90 de zile.

Citește aici ordinul ANAF.

Contractul de închiriere trebuie înregistrat la ANAF în maximum 30 de zile de la încheierea sau modificarea acestuia, prin completarea și transmiterea formularului 168; către organul fiscal în a cărui rază teritorială se află domiciliul fiscal al persoanei fizice.

Cererea de înregistrare se poate depune fie online, în format electronic, fie în persoană, la registratura Fiscului sau prin poștă (cu confirmare de primire), în format tipărit; data înregistrării contractului de închiriere e considerată data înregistrării cererii la registratura ANAF, data poștei sau data înregistrării cererii online.

De asemenea, ANAF va notifica persoanele fizice care figurează în evidențele fiscale cu venituri obținute din chirii și care nu și-au îndeplinit obligația de înregistrare a contractelor de închiriere.

Conform unui studiu recent, doar unul din trei contracte de închiriere este înregistrat la ANAF.

Modificările nu-i vizează pe cei ce obțin venituri din arendă sau din închirierea turistică a camerelor din propriile locuințe.

Sursa foto: Agerpres

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:

Setari Cookie-uri